הזמנת בדיקה

בדק בית לדירה חדשה מקבלן

בדיקת דירה חדשה מקבלן - איתור ליקויים בדירה מקבלן

מדוע כדאי להזמין בדק בית לדירה חדשה מקבלן, ומה הזכויות שלכם מולו בכל הקשור למציאת ליקויים בנכס?

כל קבלן בניה חייב על פי חוק לספק אחריות מלאה על טיב העבודה ואיכותה של הבניה. על הקבלן להעניק אחריות זו ללא סייגים או תנאים מגבילים וללא שום סעיפים נסתרים או שאינם נסתרים המקפחים את רוכשי הנכס.

חוק מכר הדירות גורס כי אם בחוזה המכר נקבעו תנאים המגדירים את  אחריות הקבלן – מבחינת תקופת האחריות, וסוגי הליקויים שאחריות זו מכסה, אזי ליקויי הבניה המתגלים גם לאחר הקנייה מחייבים את הקבלן בפיצוי מלא של הקונה כאמור בחוק ולפי האמור בחוזה המכר.

כאשר אתם עומדים בפני קניית דירה חדשה מחברה קבלנית כמו גם בית חדש, חובה עליכם לדעת מהי מידת אחריותו של אותו קבלן לגבי איכות הנכס שאתם מקבלים, טיב הבנייה, רמת הגימור ועוד כהנה וכהנה.

להבדיל מתהליך הרכישה של בית יד שנייה או של דירה ישנה, בקניה של דירה חדשה מקבלן – החוק מחייב את קבלן הבניה במתן אחריות מלאה לקונה עבור איכות המוצר.

כלומר, טיב העבודה, החומרים ורמת הבניה צריכים וחייבים בביקורת איכות כמו בקנייה של כל מוצר אחר
עם זאת מחובתו של הקונה לדעת מה נכלל באחריות בדיקת הדירה החדשה ומהי תקופת האחריות.

לאחר מכן, ומתוקף תוצאות הבדיקה – מחויב קבלן בנייה לדאוג לכל הליקויים הנובעים מאי התאמה לתקנות ולתקנים החלים על כל בניינן בישראל:

  • תקנות תברואה
  • תקנות חשמל
  • תקנות כיבוי אש
  • תקנות רשות התכנון
  • תקנות הג"א
בניין רב קומות בתהליך בניה

בדיקת ליקויים בדירה החדשה

על קונה הדירה או בית חדש להודיע לקבלן על כל ליקויי הבניה הקיימים בנכס שרכש, תוך שנה ממועד קבלת הדירה או הבית. במידה ולא היה ניתן לאתר את הליקויים קודם לכן, יודיע הקונה לקבלן תוך זמן סביר. חברת בדק בית מקצועית תדע תוך זמן קצר לאתר עבורכם את כל הליקויים וממצאיה יהיו קבילים מבחינה משפטית בכל עימות שלכם עם הקבלן.

לקבלן הבניה אסור להגביל את האחריות רק לליקויי בנייה מסוימים או כאלו שהוא רשם בחוזה המכר. פעולה כזו אינה חוקית – ביחס לתקופת הבדק המגדירה היטב את אחריות הקבלן לגבי ליקויים המתגלים על ידי קונה הדירה. עם זאת חשוב לדעת כי חובת ההוכחה, לגבי ליקויים הקיימים בדירה הינה על קונה הנכס ולא על הקבלן. הנ"ל יצטרך להיעזר בשירותיה של חברת בדק בית הנדסית ולערוך בדיקת בית, ורק אם מהנדסי בדק הבית יוכיחו כי ליקויי הבנייה אכן נגרמו כתוצאה ישירה של תהליך בניית המבנה על ידי הקבלן –יהיה זכאי הקונה לפיצויים.

בדק בית איכותי יכול להוכיח אם הקבלן השתמש בחומרים באיכות נמוכה, או בנה את הדברים בצורה לא בטוחה וכדומה.

ליקויי בניה נפוצים אליהם כדאי לשים לב

גם כאשר המדובר בדירה חדשה, דוח ליקויים מקיף של מהנדס מומחה, עשוי להכיל מספר לא מבוטל של סעיפים ותתי סעיפים של ליקויים. לכן, מצד אחד יש לדרוש מהמהנדס הסברים מפורטים על כל אחד מהליקויים. מצד שני, כדאי להיות מודעים לליקויים החשובים אשר לרוב קיימים ותמיד צריכים התייחסות.

ליקויי איטום ורטיבויות

ליקויי איטום ורטיבות הם בעיות נפוצות שיכולות להשפיע על מבנים ונכסים, הם יכולים להיות קשורים לבעיות בבנייה, איכות חומרים או תהליכי בנייה.

  1. ליקויי איטום: ליקויי איטום מוביל ישירות לליקויי רטיבות כאשר חומר או מערכת איטום לא מספקים את ההגנה המתאימה. ליקוי איטום יכול להיות הגורם לנזקים רבים במבנה ובראש ובראשונה קצרים במערכת החשמל. פתרון הבעיה עשוי לדרוש תיקון או החלפה של מרכיבי האיטום, ובפעמים רבות גם תיקון של נזקים משניים שנגרמו 

  2. רטיבות: רטיבות היא תופעה בה הנכס מוצף בלחות רבה מדי, וזה יכול לגרום לבעיות רבות כמו פגיעה באיכות האוויר, גידול של עובש ופטריות, נזק למראה הנכס ולקירותיו, וגם להשפעות על בריאות הגורמים ששוכנים בו. 

ליקויים בתשתיות החשמל 

ליקויי בניה בתשתית החשמל נגרמות במידה והיתה אי תקינות בתהליך ההתקנה. ליקויים אלה עשויים להופיע בלוחות החשמל, או אפילו בשקעים שבקירות

  1. אי סימון נתיכים בלוח החשמל: בתקנות החשמל סעיף 14 קובע שהנתיכים בלוח החשמל צריכים להיות מסומנים/ממוספרים. אולי זה לא נשמע חשוב אך בעת הצורך נתון זה עשוי להיות חשוב לתיקון בעיות.

  2. כבלים תקועים או מותקנים באופן לא תקין: התקנת כבלים חשמליים בדרך שאינה תקינה עשויה לגרום לתקלות בזרם החשמל או לבעיות במערכות הספק או התקשורת.

  3. מתגים או שקעים שאינם עובדים כראוי: סעיף 5 בתקנות החשמל אומר בבירור שמעגלים סופיים יותקנו  כך שלא יתרופפו תוך שימוש תקין. אי-תקינויות במתגים, תקעים או מעגלי חשמל יכולות לגרום לקצרים או אפילו לגרימת שריפה.

ליקויים בעבודות גמר באינסטלציה 

גם בעבודות האינסטלציה יכולים להופיע ליקויים בביצוע אך לנישה הזאת ישנה אפשרות נוספת שהיא אי סיום ההתקנות בזמן קבלת המפתח.

  1. צינורות ניקוז: לפעמים בעת מסירת הדירה טרם הותקנו צינורות ניקוז בגג. 

  2. חדרי שירות לא מושלמים: לעיתים מאחר וחדרי השירות קצת פחות חשובים לחיי היומיום, יש נטייה לדחות את השלמתם טרם קבלת המפתח. 

  3. איכות הבנייה ומוצרים: עבודות אינסטלציה רשלניות או שימוש במוצרים מאיכות נמוכה יכולות לגרום לנזקים לאחרים שנמצאים במבנה.

    בדיקת דירה חדשה מקבלן

זכרו תמיד שבדק בית איכותי ימצא עבורכם את כל הליקויים ועל פי החוק הקבלן מחויב לטפל בכולם לפני קבלת המפתח

 

חוק המכר – הבטחת השקעה של רוכשי הדירות

חוק המכר הינו חוק חשוב שכל רוכש דירה צריך להכיר. במקור החוק נועד להגן על רוכשי הדירות ובכך להפחית החשש  הטבעי שלהם מהצעד המורכב. כמו למשל במכירה של דירה אשר לא יצאה אל הפועל ולאו דווקא מסיבותיו של הקונה, במקרה כזה עשוי חוק המכר להקנות לקונה הנכס, את הזכות להיפרע מהערבות הבנקאית שנמסרה לו על ידי הבנק.

להצעה עבור בדיקת דירה חדשה מקבלן – לחץ כאן

ליצירת קשר עם חברת בדק בית המקורי התקשרו: 1-800-350-888 ונציגנו ישמחו לסייע לכם.

מאמר על חוק המכר להגנת קוני דירות חדשות מקבלנים  

מידע נוסף לגבי בדק בית לדירה מקבלן

בדק בית הוא שירות של חברת בדק מקצועית שתאפשר לכם מציאת ליקויים בדירה החדשה שאתם עומדים לרכוש מהקבלן. כל הבדיקות מתבצעות לפני רכישת הנכס או לכל הפחות לפני המסירה מהקבלן לרוכשים במטרה לחשוף ליקויי בניה שעשויים להימצא גם בדירה חדשה מקבלן

בהחלט! נכון שהדירה חדשה לגמרי אבל ברוב המקרים אין לכם יכולת לדעת באילו חומרים השתמשו בבניה, האם הקבלן בחר עבורכם חומרי בניה איכותיים? ומה טיב העבודה שנעשתה? בדק בית לדירה חדשה מקבלן יתן לכם מענה לכל זה ויותר.

אחרי שבוצע בדק בית לדירה על ידי חברת הבדק , ממצאי הבדיקה יהיו קבילים מבחינה משפטית ועל הקבלן לתקן את הליקויים טרם המסירה. בדק בית אף עשוי להפחית את מחיר העסקה במידה ונמצאו ליקויים אשר אין אפשרות לתקן.

אין באפשרותו של הקבלן לבחור באיזה ליקויים הוא מטפל. החוק מחייב אותו למסור דירה תקינה. תקופת הבדק באה לטובת הדייר כאשר במסגרת התקופה חלה על הקבלן אחריות מלאה לתקינות הדירה.
אך לצורך כך על הקונה לבוא עם דוח בדק בית של חברת בדק או מהנדס בדק מורשה.

הקבלן מחויב לטפל בתיקונים במשך כל תקופת הבדק. תקופת הבדק אינה אחידה לכל סוגי הליקויים ונעה בין שנה אחת ועד לשבע שנים. לכן, במידה ולא תוקנו כל הליקויים טרם קבלת המפתח, מומלץ מאד לא לדחות ולסיים הכל במסגרת השנה הראשונה.

תוכן עניינים

לקבלת הצעת מחיר

התקשרו עכשיו 1-800-350-888
או השאירו פרטים, ונציג מטעמנו
יחזור אליכם בהקדם

דוחות לדוגמה
בדק בית שכנים
ממליצים עלינו
שירות מקצועי שרות אדיב במיוחד אצלי היה בחור בשם אלעד בדק הכל הסביר הכל אדיב ישר וממליצה ביותר
אלמוג חדידה
אלמוג חדידה
2022-09-23
תודה לאלעד שהגיע בזמן, היה מאוד סובלני והסביר כל דבר ודבר והכל בחיוך ובסבר פנים יפות, כייף שיש אנשים כאלה אדיבים ואמינים, ממליצה בחום!!!!
דורית מור
דורית מור
2022-09-23
שירות מקצועי אדיב ואמין!!!
זיו דנינו
זיו דנינו
2022-09-23
מומלץ מאוד ✅
Gil Horovitz
Gil Horovitz
2022-09-23
שירות אדיב , מקצועי וישיר
אלעד דנינו
אלעד דנינו
2022-09-23
שירות טוב מקצוענות ואנשים טובים!
Timor Rezayev
Timor Rezayev
2022-09-23
חברה מעולה אנשים מדהימים מהרגע הראשון רואים שהם דואגים לפרטים הקטנים תמיד שם שצריך אותם ממליץ בחום
דרור חזרתי
דרור חזרתי
2022-09-23
מקצוען, שירות טוב, מחיר הוגן. מומלץ
Nox Group
Nox Group
2022-09-23
ממליץ בחום לאחר שתפ עם החברה הנ״ל אני יכול להמליץ בפה מלא, כל לקוח ששלחנו אליהם יצא מבסוט מהתוצאה ומהשירות
דניאל בדלי
דניאל בדלי
2022-09-20
לקבלת הצעת מחיר