הזמנת בדיקה

בדיקת ליקויי בניה בשלד מבנה

בדיקת ליקויי בניה בשלד מבנה

איתור של ליקויים בבניה – בשלד וביציבות מבנה

כיצד מאתרים ליקויי בניה בשלד מבנה, ומה אנחנו בוחנים במהלך הבדיקה. אין ספק כי אחד מליקויי הבניה החמורים ביותר הינו ביצוע שלד לא ראוי. לעיתים לא נדירות ניתן לגלות בעת בדיקת ליקויים במבנה מגורים אשר מתנשא לגובה רב – כי עבודות השלד בוצעו בצורה אינה ראויה ואף אינה תקינה. אי ביצוע עבודות השלד של המבנה בצורה ראויה יכול לגרום לסכנות אדירות לתושבי הבית.

מהו שלד מבנה?

שלד מבנהחלק משלד מבנה הינו יסודותיו של מבנה, הכוללים את כל אותם היסודות האמורים לשאת את העומסים של המבנה ולהעביר אותם אל הקרקע בצורה נכונה ובטוחה. שלד המבנה של בניין דירות, של בית מגורים או של כל מבנה אחר חייב להיות חזק ובנוי מחומרי בניה איכותיים, אשר יבטיחו את עמידות המבנה לאורך שנים על גבי שנים. כל ניסיונות לחסוך בחמרי גלם כגון מלט, ברזל עלולים לגרום להחלשת השלד ובעצם לפגום בחוזקו ועמידותו של המבנה כולו. ליקויי בנייה בשלד המבנה אינם דבר של מה בכך ולכם יש את הזכות לדעת מהליקויים הללו!

בדיקת ליקויי בניה בשלד – באחריות הקבלן

איתור הליקויים הנסתרים בתום תהליך בנייה דורשת את הכרת התקן לפרטיו. כאשר מתגלים – במהלך ביצוע בדק בית – אי התאמות בין תכניות האדריכל או מהנדס הקונסטרוקציה לבין הביצוע בפועל, יירשם הדבר בדוח הבדק ויכול להוות עילה כנגד הקבלן המבצע.

ביקורת המבנים אשר מתבצעת בנכס, כוללת גם השוואה למפרט הטכני בו רשומים כל פרטי ההסכם וכל הפרטים עליהם התחייב הקבלן לספק ברמת הבנייה. חברת בדק בית תשווה את ממצאיה לדרישות התקן הישראלי החל על קבלנים וכל אי התאמה או חריגה הנחשבת בתור ליקוי בניה תצוין בדו"ח. לעיתים גם ליקויים אסתטיים הפוגעים במראה הדירה יחשבו כליקויים.

להזמנת בדיקה לאיתור ליקויים חייגו אלינו   1-800-350-888

ליקויי בניה בשלד מבנה, בדיקת שלד מבנה לאיתור ליקויים

בדיקת שלד מבנה חברת בדק בית המקורי מבצעת בדיקה מקיפה  של שלד המבנה – הקונסטרוקציה, היסודות, הקירות וכל מה שנלווה אליהם. מבצע הבדיקה יורד "לעובי הקורה" תרתי משמע ובודק את קורות הבטון, את איכות היסודות ואת איכות הביצוע של השלד כולו במטרה לאתר את הליקויים בביצוע אשר יכולים ליצור בעיות בעתיד או עוגמת נפש. בסיום הבדיקה יגיש דוח ובו מפורטים הן הליקויים והן העלות לתיקונם.  להזמנת בדיקה לאיתור ליקויים חייגו אלינו   1-800-350-888

 

חוות דעת לגבי ליקויים אשר אותרו בשלד בבניה  וביציבות המבנה

  1. בעת ביקורי לא אותרו בקירות והתקרות של הנכס הנבדק ממצאים המעידים על תזוזה או שקיעת רכיבי המבנה או על אי יציבותו פרט לסדקים בתפרים בין אלמנטים שונים בשלד.
    יחד עם זאת, בניגוד למצוין בתכניות שהוצגו בפני לא קיימים עמודים במרכז הסלון ובקיר חיצוני של הסלון באזור ויטרינה. במידה והוצגו תכניות עבודה רלוונטיים של המבנה היה אפשר להבחין יותר בנושא.
    ייתכן שסטיות גרמו לשינוי או/ו פגיעה במערכת קונסטרוקציה של המבנה.
    יש לקבל על כך אישור ממתכנן המבנה ו/או לבצע בדיקה ע"י מהנדס המומחה בתחום.
    במידה יש וכן לבצע בדיקה תקופתית לשלד המבנה על ידי מהנדס המומחה בתחום בתדירות הנדרשת.
    במידה ולא יהיה צורך לבצע חיזוק המבנה בהתאם לתכנית הנדסית מפורטת.
  2. ברכיבים אינו נושאים בשלד המבנה אותרו סדקים (בחדר שינה בקומת קרקע, בחדר שינה בקומהעליונה, בחדר מדרגות פנים) עקב אופן ביצוע פרטי עבודות בניה בשלד המבנה בפרט בביצוע תפרים בין אלמנטים שונים בשלד המבנה כגוון קיר בני-עמוד ו/או חגורה ו/או קורה ו/או תקרת בטון.
    בוצע תיקון. יש להיות במעקב. יש לבצע בדיקה תקופתית לשלד המבנה על ידי מהנדס המומחה בתחום בתדירות הנדרשת.

מה עושים במידה והליקויים חוזרים

במידה וסדקים יחזרו התיקון ידרוש:
לחרוץ לעומק הסדקים, למלא אותם בטיט צמנטי עם תוסף אקרילי או בחומר אחר בהתאם להנחיות המתכנן, לחזק ברשת פיברגלס ולתקן ציפוי/חיפוי בחלק פנימי וציפוי/חיפוי בחלק חיצוני של קירות החוץ.
במידה והמצב יחמיר יהיה צורך לבצע בדיקה נוספת ע"י מהנדס המומחה בתחום לאפשרות לבצע חיזוקים בשלד הבניין בהתאם אין ספק כי אחד מליקויי הבניה החמורים ביותר הינו ביצוע שלד לא ראוי. לעיתים לא נדירות ניתן לגלות בעת בדיקת ליקויים במבנה מגורים אשר מתנשא לגובה רב – כי עבודות השלד בוצעו בצורה אינה ראויה ואף אינה תקינה. אי ביצוע עבודות השלד של המבנה בצורה ראויה יכול לגרום לסכנות אדירות לתושבי הבית. לתכנית הנדסית מפורטת.

תוכן עניינים

לקבלת הצעת מחיר

התקשרו עכשיו 1-800-350-888
או השאירו פרטים, ונציג מטעמנו
יחזור אליכם בהקדם

שירותים מרכזיים