הזמנת בדיקה

בדיקת תקינות מזחים בצנרת

בדיקת תקינות מזחים בצנרת

פירוש ראשי התיבות מז"ח הם "מניעת זרימה חוזרת" אל הצנרת הראשית

מזחים הם המכשירים החשובים ביותר בצנרת הביתית או המסחרית. למזחים תפקיד שמונע זרימה של מים מזוהמים או מלאים בחיידקים למי השתייה וכך הם מונעים הרעלה המונית. מזחים יכולים לשמש להזרמה של מים מזוהמים החוצה מקו המים הראשי במקרה של הפסקת מים או למנוע חדירה של מים שעמדו זמן רב בתוך מטפי כיבוי האש לצינורות המים
המספקים מים מטוהרים לשתייה.
לאור החשיבות של מכשירי המזחים, משרד הבריאות ומכון התקנים מעמידים תקנים מחמירים להתקנה ולביצוע בדיקות מזחים תקופתיות אשר מאפשרים לפקח ולבקר את התפעול הנכון של המזחים ולמנוע תקלות שעלולות להיות הרות אסון.

בדיקת מזחים תקופתית

על מנת להבטיח את התקינות של המזחים, דורש משרד הבריאות ומכון התקנים לבצע בדיקה תקופתית אחת לשנה למזח"ים. את הבדיקות הללו חייבים לבצע אנשי מקצוע מיומנים ובעלי הסמכה בביצוע בדיקות מזחים מטעם משרד הבריאות. הבדיקות התקופתיות לרוב מבוצעות על ידי ביצוע הדמיה שמדמה את הזרימה של המים ובמידה וההדמיה תקינה, מנפיק הבודק דוח אישור לרשויות השונות המאשר את תקינות המזח וביצוע הבדיקות התקופתיות

בדיקות מזחים שתוקנו

כאשר מזחים מתקלקלים אין הכרח להחליף אותם וניתן לתקן אותם ולהחזיר אותם למצב תפעולי אופטימלי. את התיקון יכול לבצע רק מי שמוסמך על ידי משרד הבריאות בבדיקות ותיקון מזחים ועובד על פי התקנות של המשרד. בנוסף, יצרני המזחים יכולים לספק תיקון מזחים מטעמם אם המזחים נמצאים עדיין בתקופת האחריות של היצרן. למרות שניתן לתקן מזחים ולהחזיר אותם לתפעול מלא, לאחר התיקון, מחייב משרד הבריאות לבצע בדיקת מזחים תקופתית בתדירות נמוכה יותר על מנת להבטיח את התפעול התקין של המזחים ועל מנת לבדוק שהבעיה לא חוזרת על עצמה לאחר התיקון.

הסמכה לביצוע בדיקת מזחים

ההסמכה לביצוע בדיקת מזחים צריכה להינתן על ידי משרד הבריאות ובאישורו. איש מקצוע ללא הסמכה לא יכול לספק את האישור הסופי לתקינות מזח מטעם הרשויות המתאימות. את ההסמכה צריך בעל המקצוע לקבל בהתאם לתקנות פקודת בריאות העם, חוק המים, תוי התקן הישראליים והוראות למתקני תברואה.

לקבלת הצעת מחיר

התקשרו עכשיו 1-800-350-888
או השאירו פרטים, ונציג מטעמנו
יחזור אליכם בהקדם

שירותים מרכזיים