הזמנת בדיקה

חברת בדק בית המקורי

מעל 30 שנות ניסיון - אלפי לקוחות מרוצים

להזמנת בדק בית - התקשרו 1-800-350-888
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מהנדס בודק בדק בית

בדק בית מקצועי עושים רק עם חברת הבדק המקורי

חברת בדק בית המקורי – בדיקה הנדסית מקצועית לכל סוגי הנכסים – בתים פרטיים, דירות, מבנים, נכסים מסחריים ועוד.
מומחים במתן שירותי בדק בית, איתור ליקויי בנייה וביצוע של ביקורת מבנים.

בדיקת דירה לפני קנייה

בדק בית לדירה או בית פרטי לפני הרכישה, כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם יודעים הכל על מצב הנכס - לפני שהכסף עובר!

בדק בית לדירה יד שניה

בדיקת דירה או בית יד שניה טרם הרכישה מגלה את כל סוגי הליקוים, ויכולה לחסוך לכם הרבה מאוד כסף, הן במחיר הרכישה והן בעלויות בלתי צפויות בהמשך!

בדק בית לדירה חדשה מקבלן

גם בדירה חדשה שהרגע נמסרה מהקבלן קיימים ליקויי בניה ובאחריותו לתקנם על חשבונו - גם לאחר המסירה. איתור כל הליקויים בשלב מוקדם יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף!

בדיקת ליקויי בניה

ליקויי בניה יכולים להשפיע על מצבו ההנדסי של הנכס, אבל גם על איכות החיים בו. בנוסף, ליקויי בניה שלא מאותרים ומטופלים בזמן, יכולים לגרום לנזקים כבדים יותר בשלב מאוחר יותר.

ביקורת מבנים

בדיקה הנדסית מקיפה ומפורטת למבנה מגורים, ציבורי, מסחרי או תעשייתי, מציגה בפני הלקוח מידע רחב ומדויק אודות מצב הנכס, מהיסודות והשלד ועד לגג.

איתור מקור נזילות ורטיבויות

רטיבויות ונזילות מופיעות בדרך כלל בחורף, כאשר כשלים באיטום מאפשרים למי הגשם לחלחל למבנה דרך התקרה, אך לעיתים גם כתוצאה מנזילה מהשכן. הדרך היחידה להתמודד עם רטיבות היא ע"י איתור מקור הנזילה

ממליצים עלינו
שירות מקצועי שרות אדיב במיוחד אצלי היה בחור בשם אלעד בדק הכל הסביר הכל אדיב ישר וממליצה ביותר
אלמוג חדידה
אלמוג חדידה
2022-09-23
תודה לאלעד שהגיע בזמן, היה מאוד סובלני והסביר כל דבר ודבר והכל בחיוך ובסבר פנים יפות, כייף שיש אנשים כאלה אדיבים ואמינים, ממליצה בחום!!!!
דורית מור
דורית מור
2022-09-23
שירות מקצועי אדיב ואמין!!!
זיו דנינו
זיו דנינו
2022-09-23
מומלץ מאוד ✅
Gil Horovitz
Gil Horovitz
2022-09-23
שירות אדיב , מקצועי וישיר
אלעד דנינו
אלעד דנינו
2022-09-23
שירות טוב מקצוענות ואנשים טובים!
Timor Rezayev
Timor Rezayev
2022-09-23
חברה מעולה אנשים מדהימים מהרגע הראשון רואים שהם דואגים לפרטים הקטנים תמיד שם שצריך אותם ממליץ בחום
דרור חזרתי
דרור חזרתי
2022-09-23
מקצוען, שירות טוב, מחיר הוגן. מומלץ
Nox Group
Nox Group
2022-09-23
ממליץ בחום לאחר שתפ עם החברה הנ״ל אני יכול להמליץ בפה מלא, כל לקוח ששלחנו אליהם יצא מבסוט מהתוצאה ומהשירות
דניאל בדלי
דניאל בדלי
2022-09-20
הזמנת בדק בית

לפרטים נוספים ובקשת הצעת מחיר – פנו אלינו עכשיו
התקשרו 1-800-350-888
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בדיקת ליקויי בניה על ידי מומחה ביקורת ליקויים

בדק בית

איתור ליקויי בניה

בדיקת דירה לפני קנייה

איתור נזילות ורטיבויות

ביקורת מבנים

בדיקת מבנים משותפים

בדיקת דירה חדשה מקבלן

בדיקת דירה יד שניה

בדק בית מחיר למשתכן

בדיקת נכסים מסחריים

בדיקת מבני תעשייה ומפעלים

בדיקת מבנים ציבוריים ומשרדים

מחירון בדק בית ואיתור ליקויי בניה

סוג הבדיקההחל ממחירעד מחיר
בדק בית לדירה יד שניה עד 140 מ"ר900₪2600₪
בדק בית לדירה חדשה מקבלן עד 140 מ"ר900₪2400₪
בדיקת דירה יד שניה מעל 140 מ"ר1500₪3700₪
בדיקת דירה חדשה מקבלן מעל 140 מ"ר1400₪3600₪
בדק בית לבית פרטי עד 260 מ"ר1500₪4500₪
בדיקת רטיבויות ונזילות בדירה/בית פרטי1800₪4000₪
בדיקת נזילות וליקויי איטום בגג דירת גג/בית פרטי1800₪4000₪
בדיקת מוסדות ציבוריים, חינוך ורפואה3000₪19000₪
בדיקה הנדסית לנכס מסחרי4000₪15000₪
בדיקת מבנה תעשייתי7000₪18000₪
מבין לקוחותינו
דוחות לדוגמה
סוגים של בדיקות לאיתור ליקויים

תהליך בדק בית - הסטנדרטי​

1. הזמנת בדיקה של הדירה או הבית על ידי חברת בדק בית ולהזמין מהם בדיקה מקצועית לאיתור הליקויים.
2. בשלב השני יגיעו לביתכם איש מקצוע שהינו מהנדס/הנדסאי בניין או מומחה אחר הבקיא באיתור ליקויי בניה המומחים בבדיקות מסוג זה. עליכם לאפשר להם לבצע בדיקה יסודית לבית או לדירה שלכם.
3. בשלב זה תבצע חברת הבדיקה, עבודה משרדית להכנסת הדוח אשר מפרט את ממצאי הבדיקה ההנדסית. בדוח יפורטו כל הליקויים שהתגלו בנכס, מה מקורו של כל ליקוי, באחריות מי לתקן את הליקוי, וכל זאת תוך ציטוט תקנים ותקנות המעגנים זאת בחוק. כמן כן צירוף של תמונות אותן צילמו בזמן הבדיקה, ופירוט של התיקונים הנדרשים. הדוח יכלול גם עלות משוערת לתיקון של כל ליקוי.
4. עם תום הכנת הדו”ח, יקבל אותו הלקוח, כדי שיוכל לעבור עליו ולהבין את מצב הנכס על כל ליקויי הבנייה שהתגלו בו.
5. בשלב החמישי – במידה ומטרת הבדיקה הייתה רק לקבל חוות דעת על בית או דירה יד שנייה, כדי לקבוע מחיר הוגן לנכס בשלב קנייה או מכירה – הרי שסיימתם את התהליך, וכעת יש ברשותכם מידע חשוב אשר ייסע לכם להעריך את עלותו האמיתית של הנכס.
6. במידה ומדובר בדירה חדשה אותה קיבלתם מקבלן (או עומדים לקבל)- אזי יש להעביר לקבלן את דוח הבדיקה ההנדסית, בכדי לקבל התייחסות לליקוים שנמצאו. הקבלן יכול להחליט אם לתקן את הליקויים על חשבונו, או להעניק לכם פיצוי כספי בגין הליקויים

בדיקת ליקויים עם חברת בדק בית המקורי

בדק בית מקצועי מצריך איש מקצוע בעל ידע וניסיון באיתור ליקויי בניה אשר יוכל לאתר את כל ליקויי הבניה במבנה הנבדק, אפילו את אלו הנסתרים מן העין. אין זה מספיק להזמין מישהו שיכול לראות כתמי רטיבות בקירות או לאתר כתמי עובש: למעשה דרוש הרבה יותר מכך. את בדיקת הליקויים שתזמינו מאיתנו, יבצע מהנדס/הנדסאי בניין, או מומחה מקצועי אחר לבדיקות בדק בית וליקויי בניה הנדסיים.

בדק בית מקצועי כולל בדיקה יסודית של כלל חלקי הבית, המבנה או הדירה – פנים וחוץ – ובסיומו אתם תקבלו מאיתנו דו"ח מפורט, הכולל תצהירים ואסמכתאות וכמובן הצעות ואומדן כספי לתיקון הליקויים שנמצאו.

להלן מאמרים ומידע מקצועי לגבי בדק בית

בדק בית עם חברת הבדק המקורי

אלכסי גנישב – המייסד והמנכ"ל חברת בדק בית המקורי

חברתנו הוקמה על ידי מר אלכסי גנישב, מהנדס בעל תואר שני, אשר עבד במספר חברות המספקות שירותים הנדסיים ובדק בית, עד שהקים בשנת 2005 את חברת בדק בית המקורי.  גנישב הינו בעל ניסיון רב והוא חתום על מאות דוחות בדק בית שהופקו לרוכשי דירות, לנציגי מבנים משותפים, למפעלים ולחברות. אלכסיי גנישב משמש גם בתור מומחה מטעם בתי המשפט הפוסקים בתביעות של ליקויי בנייה, ושימש עד היום בתור מומחה ליקויי בנייה בעשרות תביעות, משפטים ובוררויות גישור.

המומחים של חברת בדק בית המקורי הינם בעלי ידע מקצועי נרחב וניסיון מקצועי של עשרות שנים בתחומים של הנדסת בניין, בדיקת מבנים, בדק בית ובביצוע ביקורת ליקויי בנייה. לאנשי המקצוע שלנו ניסיון רב אשר צברו בעת בדיקה של מאות בתים ובעת הגשה של מאות חוות דעת הנדסיות.

חברת בדק בית המקורי – בדיקת ליקויי בניה בדירות ובתים

מחפשים חברת בדק בית מקצועית? מעוניינים בבדיקה הנדסית? אנו ממליצים לכם לפנות אלינו: המקצוענים בתחום הבדק בית והמובילים באיתור ליקויי בנייה ובביצוע של ביקורת מבנים בישראל.

להזמנת בדק בית חייג  1-800-350-888 או הקש כאן להצעת מחיר

שלום וברוכים הבאים לאתר של חברת בדק בית המקורי. אנחנו מאמינים שתקינות הבית שלכם חייבת להיות חשובה עבורכם בדיוק כפי שהיא חשובה עבורנו.
אם אתם קונים דירה חדשה מקבלן, כדאי שתקראו את המאמר המקיף והמרתק על חוק המכר דירות – מאמר חובה בתחומי האחריות של הקבלנים בישראל על ליקויי בנייה המתגלים בנכס. למקרה שאין בידיכם מידע מספק על הימצאות הליקויים, אך משהו מרגיש לכם “לא טוב” – הזמינו  מאיתנו שירותי בדיקת ליקויים לכל רוכשי הדירות.

מה מייחד את חברת בדק בית המקורי

הדבר אשר מייחד את חברת בדק בית המקורי מחברות ביקורת מבנים אחרות בישראל – מלבד המקצועיות ואיכות השירות –  הוא האכפתיות, המסירות והדאגה ללקוחות החברה: כל לקוח אשר מזמין בדיקה לאיתור ליקויי בנייה מחברת הבדק המקורי, יקבל שירות מקיף ואיכותי. כל לקוח יזכה ליחס נפלא ויקבל את כל המידע הרלוונטי לגבי הנכס אותו הוא חפץ לבדוק. בקישור הזה תוכלו לראות דוגמא לדו”ח בדק בית ששלחנו ללקוח, לאחר שביצענו אצלו בדיקת ליקויים ובדק בית.

אישור מהנדס בניין בודק לדירה חדשה מקבלן

דבר נוסף אשר מייחד את חברת הבדק המקורי משאר חברות ביקורת המבנים בישראל, הוא שאנו משרתים את כל סוגי הלקוחות, בכל רחבי הארץ ובזמינות של 24 שעות ביממה.

להלן דוגמאות לפניות מלקוחות החפצים בהזמנת בדיקת ליקויים לדירה או בית:

אנו מטפלים בלקוחות מכל הסוגים ומספקים מענה כל צורך בתחום בדיקת הבית. לכן לפני שאתם ממהרים לתת את הכסף שלכם לחברת בדק בית שהבטיחה מחירים זולים, בידקו שוב: האם אתם בטוחים כי הם מספקים שירות אמין, מקצועי ויסודי כמו שלנו? אם לא, אנו מציעים שתצטרפו ללקוחות שלנו, כי בדק בית הנדסי עושים רק עם חברת בדק בית המקורית.

התקשרו עכשיו 1-800-350-888 להזמנת בדק בית הנדסי, או לחצו כאן, השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה.

מהי בדיקת ליקויים וביקורת מבנים

ביקורת מבנים לאיתור של ליקויי בנייה הינה בדיקה הנדסית בלתי-פולשנית שמטרתה לאבחן את מצב הבית או המבנה בצורה מעמיקה יותר מכפי שהוא נראה בעין בלתי מקצועית. בדק בית לאיתור ליקויים יבוצע לקראת קנייה או מכירה של הבית שלכם. הבדיקה מתבצעת על ידי מהנדסי/הנדסאי בניין ומומחים אחרים לאיתור ליקויי בניה, בעלי הכשרה מקצועית לביצוע בדיקות בדק בית.

לאחר ביצוע בדיקת הליקויים, תגיש חברת הבדק בית דיווח מפורט ובו כל מידע אודות הנכס, מצבו ואפי הליקויים בו. הבדיקה נעשית באמצעות כלי עבודה מקצועיים ומיוחדים. כלים כאלו קיימים בדרך כלל רק אצל חברות בדק בית מקצועיות, וכאשר אתם אכן מבצעים את הבדיקה עם חברה שכזו, יותר מסביר שיתגלו לא מעט ליקויי בניה בנכס שלכם. המידע על הליקויים והעלות הכספית הדרושה לתיקונם, ייספק ללקוח מספיק מידע כדי שיוכל לשקול את הכדאיות שברכישת הנכס באופן מושכל.

לאחר שחברת בדק הבית מגישה את הדו”ח ללקוח המתלבט לגבי רכישה של נכס או בית, יוכל הלה לקבל החלטה מושכלת יותר לגבי רכישת הנכס המבוקש. במידה וייבחר הלקוח לרכוש את הבית או את הדירה, יוכל להשתמש בדו”ח שקיבל מחברת ביקורת המבנים, לצורכי מיקוח ומשא ומתן על מחיר הנכס מול מוכר הנכס, ולנסות להגיע מולו להסכם טוב יותר ואף להפחתת מחיר הרכישה, בהתחשב בערך הליקויים שהתגלו.

מהנדס בניין אישור תכניות בניה

תפקידה של חברת בדק בית באיתור ליקויי בניה לפני רכישת נכס

בדיקת בית אחרי בניה בידי איש מקצוע

חברת בדק בית מקצועית צריכה לבצע בדיקה מקיפה אשר תציג את מצב הנכס במלואו. לא תמיד תוכל הבדיקה לנבא במדוייק מה יהיה אורך חיי המערכות בבית כגון הצנרת ומערכת המים, ביוב, מיזוג ומערכת חשמל. כך גם חשוב להבין שהבדיקה אינה מספקת צפי עתידי לתקינות כל מרכיבי הבית כגון תיקרה, חיפוי פנים וחוץ, וריצוף, גג, קירות.

בדיקה לאיתור ליקויים תכלול מגוון בדיקות של פנים הבית וחוצה לו: מצב הגג, בדיקת מרתף, בדיקה של מערכות החימום, מערכת מיזוג האוויר, דודי שמש ועוד. כמו כן יבצע הבודק בדיקה מקיפה של הצנרת, החשמל והריצוף בבית.

חברה המספקת שירותי בדיקה וביקורת למבנים ודירות ויכולה בנקל לגלות ליקוים כמו שימוש בשיטות בניה פסולות ובלתי ראויות, וליקויים נוספים המחייבים תיקונים רחבים, כמו גם ליקויים הקשורים לבטיחות ועלולים להוות סכנה בטיחותית לשלום דיירים ולמשתמשי המבנה. הבדיקה שאנו מבצעים מתרחשת באמצעות כלים מקצועיים מתקדמים.

מד תרמי לאיתור כתמי רטיבות בקירות או לחות בקיר. מיכשור מיוחד הבודק את פילוס הרצפה ובעיות ניקוז, מצלמה תרמית מיוחדת לגילוי בעיות של איטום או של חדירת קור וחום למבנה, מיכשור לבדיקת מערכות החשמל, איתור נזילות ועוד.

התקשרו עכשיו 1-800-350-888 להזמנת בדק בית הנדסי, או לחצו כאן, השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה.

בדיקת המבנה חייבת להתריע על ליקויים כגון:

  • קונדנסציה, לחות ועיבוי בקירות הבית
  • רטיבות בקירות או נזילות בצנרת הפנימית
  • ליקוים בשלד המבנה – ליקוים במעטפת הבית ובחלקים החיצוניים, כולל בקירות, בגג, בחלונות ובדלתות
  • בדיקת המערכות החיצוניות  בדירה– חשמל, מים וגז
  • בדיקת פנים הבית – המשקופים, הדלתות, חיפוש ליקויי בטיחות ובעיות גימור בלתי קביל

אנו מבצעים בדיקות ליקויי בנייה לפי התקנים הבאים ותקנים נוספים:

  • תקן בניית קיר בלוקים
  • תקן חגורות בטון
  • תקן 1523
  • תקן לחות בריצוף
  • תקן ריצוף 314
  • תקן 1752
  • תקן מדרגות חוץ
  • גובה מדרגה
  • תקן גובה חלון מהרצפה
  • תקן 1205
  • תקן צנרת ביוב
  • תקן חניה בבית פרטי
  • תקן ניקוז מי גשמים
מהנדס בודק בדק בית

התקשרו עכשיו 1-800-350-888 להזמנת בדק בית הנדסי, או לחצו כאן, השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה.

חשוב לציין כי גם חברת בדק בית מקצועית המבצעת בדיקה לאיתור ליקויים, עשויה לפספס מידע מסויים על מצב הנכס או לאתר ליקוי מסויים, שכן ביצוע ביקורת מבנים אין פירושו שיתגלו כל הפגמים וכל הליקויים הקיימים. אין כל הבטחה שבבדיקת ליקויים בדירה או הבית יתגלו דברים כגון: קרבה של הנכס למפגעים סביבתיים, יכולת העמידות של הבית ברעידות אדמה או סיכון לקריסתו בשל תנאים גיאולוגיים, איכות המים בצנרת, קווי ביוב תת-קרקעיים המצוים בסביבת המבנה, מאגרי מי-תהום ועוד.

ישנה נטייה להתבלבל ולא תמיד לדעת להבדיל בין בדיקה לאיתור ליקויי בנייה לבין בדיקת נכס על ידי שמאי מקרקעין. בדיקת השמאי מתבצעת לצורך הערכת שוויו של הנכס בלבד לצורך מידע לגבי שוויו בשוק. ביקורת מבנים לעומת זאת תהיה מבוצעת על ידי מומחה בדק בית ואיתור ליקויי בניה ומטרתה לבחון את מצב המבנה מבחינה הנדסית ולפרט את הליקויים הקיימים. גם בדיקה זו יכולה להשפיע על הערך שייקבע במבנה, אך לא במובן ישיר, אלא רק במובן של אמדן כספי של הדרוש לתיון כלל הליקויים אשר נתגלו.

בדק בית – הצעת מחיר

להזמנת הצעת מחיר לביצוע בדק בית או לתיאום פגישה עם מומחה ביקורת מבנים התקשרו עכשיו 1-800-350-888 והזמינו בדיקת בית מקצועית ומקיפה ע"י מהנדס/הנדסאי מוסמך או מומחה לאיתור ליקויים בבניה.
באתר שלנו תוכלו למצוא מאמרים הקשורים לבדק בית ובדיקת בתים לפני קנייה. יש גם מאמרים על חוק המכר דירות – החוק המגדיר את אחריות הקבלן לתקינותו של הנכס. תמצאו גם מידע על שמאות מקרקעין, ציוד לאיתור גז ראדון, ציוד לבדיקה של רטיבות בקירות הבית וכל דבר על בדק בית. זיכרו כי בדק בית הוא דבר רציני. אנו מייחסים לבדק וללקוחות המזמינים אותו את החשיבות המגיעה להם – את הגבוהה ביותר.

בדק בית המקורי מקבוצת אלגן הנדסה

למומחים של חברת בדק בית המקורי ציוד מתקדם וחדשני המאפשר לגלות ולאתר כל ליקוי בנייה, כל פגם בטיחותי וכל תקלה קיימת או עתידית במבנה שלכם ולהתריע עליה מבעוד מועד. ישנם מצבים שבהם כניסה של עורך דין לתמונה יכול לשנות מצבים מקצה לקצה, וזאת על ידי הצגת הפן המשפטי בפני רוכשי הדירות המרגישים חסרי אונים מול חברות הבניה, לכן במקרה הצורך אנו מפנים את לקוחותינו לעורך דין המתמחה בתחום בדק בית אנו מספקים שירותי בדיקת מבנים בכל הארץ.

ייחודה של חברת בדק בית המקורי הוא שעובדי החברה מיומנים במבחר תחומי הנדסה ולא רק בתחום ביקורת המבנים וכך יכולים לספק תמונה רחבה יותר של מצב הנכס.

חברת חברת בדק בית המקורי מספקת שירות ל3 סוגי לקוחות:

– שירות לרוכשי נכס יד ראשונה
– שירות לרוכשי נכס יד שנייה
– שירות לתקופת שנת הבדק

לקוחות החברה מקבלים דוחות מידע מפורטים במגוון רחב של היבטים, המשמשים עבורם כלי החלטה יעילים יותר בתהליך הרכישה המורכב, תוך מתן תמונה רחבה יותר של מצב הנכס הנבדק. היתרון המובהק של הדוחות הוא ביכולתם לשמש כלי מיקוח אפקטיבי בתהליך המו"מ על המחיר.

יותר מ-45 אחוז מלקוחות חברת בדק בית המקורי מסתייעים בדוחות כאמצעי מוכח להפחתת המחיר המבוקש של הנכס, כ-4% מחליטים לבטל את העסקה בעקבות הגילויים בדוחות.מאז הקמתה הפכה חברת בדק בית המקורי את תחום המידע והבדיקות לפני רכישה לסטנדרט מוביל בקרב ציבור רוכשי הדירות וכן בקרב מקצועני ענף הנדל"ן למגורים.

בדק בית לפי אזורים

שירות בכל הארץ!
מפת מדינת ישראל - בדק בית לפי ישובים

בדק בית בירושלים

בדק בית בתל אביב

בדק בית בחיפה

בדק בית בחדרה

בדק בית בנתניה

בדק בית בהרצליה

בדק בית בכפר סבא

בדק בית בפתח תקווה

בדק בית בראש העין

בדק בית ברמת גן

בדק בית בבת ים

בדק בית בחולון

בדק בית בראשון לציון

בדק בית במודיעין

בדק בית באשדוד

בדק בית באשקלון

בדק בית בישראל שנת 2021 – תיקונים לחוק המכר

בתאריך 28.02.2016 הוגשה לממשלה הצעה לביצוע תיקונים בחוק המכר (דירות).

להלן השינוי המוצע:

נקבע בהחלטת ממשלה מספר 1204 מיום 28.2.16 להטיל על שר הבינוי והשיכון, בתיאום עם הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, לבחון ביצוע תיקונים בחוק המכר (דירות) ובחוק המכר (דירות) (הבטחת השקעות של רוכשי דירות), התשל”ה-1974 (להלן- חוק המכר (דירות) (הבטחת השקעות של רוכשי דירות)).

מחפש מומחה לבדיקת בתים וחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה? היכנס לאתר משכנתא וגם קרא אצלנו באתר מאמר על חיזוק מבנים לפני רעידות אדמה. הפרוייקט הארצי לחיזוק יסודות מבנים קרוי בשם  תמ”א 38 – תוכנית המתאר הארצית.

התקשרו עכשיו 1-800-350-888 להזמנת בדק בית הנדסי, או לחצו כאן, השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה.

קורס בדק בית להכשרת מאתרי ליקויים בבנייה

קורס בדק בית להכשרת מאתרי ליקוייםמהנדסים: רוצים לעבוד איתנו בתחום הבדק בית, אך אין לכם ניסיון בתחום? להלן קצת מידע על קורס בדק בית ומהו נותן לכם:
קורס בדק בית הוא תכנית מקיפה שנועדה ללמד את התלמידים את הכישורים הדרושים כדי להפוך למאתר ליקויי בנייה מוסמך. הקורס עוסק בנושאים כמו ביקורת מבנים, דיני בנייה וחוקי בנייה. כמו כן, הוא מספק סקירה כללית של היסודות של איתור ליקויי בנייה, החל מזיהוי ליקויים נפוצים ועד להערכת נזקים פוטנציאליים. בנוסף, הוא יספק הבנה כיצד לתעד ולדווח על ממצאים בצורה מדויקת תוך מתן דוח מפורט של הליקויים ופתרונם.

בוגרי קורס בדק בית – איך נכנסים לתחום

בוגרי קורס בדק בית יהפכו למאתרי ליקויי בנייה מקצועיים בתחום, ויהיו מוכנים היטב לפתוח עסק משלהם לבדיקת בדק בית או להצטרף לעסק קיים כמאתרי ליקויים מוסמכים בהבנת חוקי בנייה ותקנות ועד בדיקת מערכות חשמל, מערכות אינסטלציה ועוד. מאתרי ליקויי בנייה מוסמכים אשר סיימו קורס בדק בית, מבוקשים מאוד מכיוון שהם יכולים לעזור לבעלי בתים לזהות בעיות פוטנציאליות לפני שהן הופכות לתיקונים יקרים.

בדק בית - שאלות ותשובות

בדק בית הינה בדיקה הנדסית מקיפה לנכס נדלני, בין אם חדש מקבלן או מבנה ישן, המיועדת לצורך איתור ליקויי בנייה ונזקים שנוצרו לאורך השנים.

בדיקת בדק בית מבוצעת בדרך כלל לפני רכישת דירה יד שניה, או אחרי קבלת מפתחות מקבלן,  או במקרים מסויימים כאשר מתחילים להתגלות נזקים במבנה.

לתוצאות בדיקת בדק בית יכולות להיות השלכות כספיות כבדות משקל בעלות קניית הדירה, או בעלות תיקון תקלות על חשבון הקבלן במקום על הרוכש במקרה של דירה חדשה או שיפוץ למשל, ולכן תמיד מומלץ לקבל חוות דעת הנדסית מקיפה מבודק בעל מומחיות בבדיקות בדק בית – כבר בשלב הראשוני.

רכישת דירה חדשה מקבלן אינה אומרת בהכרח שהיא נטולת ליקויי בניה, ולמעשה בדירה חדשה ישנם לעיתים ליקויי בניה רבים ובלתי צפויים, כמו למשל, שברים בריצוף, בעיות בצנרת, איטום לקוי, נזילות בקירות ובגג, ועוד.

ליקויי בניה בדיקה חדשה הם לרוב תוצאה של ביקורת לקויה של הקבלן המבצע, וחובתו על פי חוק לבצע את התיקונים במסגרת זמן מוגדר, אם התגלו בבדיקת בדק בית או באופן עצמאי.

קיים הבדל בין בדק בית לדירה חדשה לבין בדק בית לדירה ישנה מבחינת סוגי הליקויים, אך צורך בבדק בית קיים בכל אחד מהמקרים, מכיוון שבשניהם עשויה להיות לכך השלכה כספית ניכרת.

מרבית הליקויים בדירה חדשה קשורים לעבודת הקבלן, ועליו לתקן את הליקויים על חשבונות לאחר מסירת המפתח ולאחר שבעל הנכס עבר להתגורר בו.

בדק בית לדירה יד שניה נדרש מכיוון שדירה או בית שעומדים מספר שנים, חשופים באופן טבעי לפגעי מזג האוויר, שינוים בקרקע, התיישנות של מערכות הבית (כמו מים, חשמל, ביוב, מיזוג אוויר ועוד), ובלאי שנוצר לאורך השנים. בדירה ישנה נהוג להניח שליקויי הבניה שהיו בו תוקנו בעבר, אך במקרים מסויימים מתגלים גם ליקויי בניה בבדיקת בדק בית לדירה יד שניה, ואת כל הממצאים כדאי להביא בחשבון בעת המשא ומתן על רכישת הדירה.

בבדק בית לדירה חדשה מקבלן, תתמקד הבדיקה בעיקר בליקויים שקשורים בבניה עצמה, לעומת בלאי וליקויים שנוצרים לאורך זמן, שכן מדובר במבנה חדש שטרם הספיק להתיישן, ולכן ייבדקו ליקויים כמו ריצוף שבור או לא מחובר, איטום שבוצע באופן לקוי, מערכות שהותקנו שלא כהלכה, ועוד.

בבדק בית לדירה יד שניה, ייבדקו באופן מקיף ויסודי מעטפת ושלד המבנה לצורך איתור ליקויים בטיחותיים כמו למשל סדקים ושקיעות, נזקים הנדסיים כתוצאה מבלאי כמו חיבור הקירות לרצפה, התעקמות דלתות ומשקופים, בדיקה תרמית לאיתור נזילות, היווצרות עובש ועוד, וכן כל מערכות המבנה, בהם אינסטלציה, תשתית חשמל, מיזוג אוויר ועוד.

דו"ח מפורט של הליקויים יופק ויימסר ללקוח לאחר סיום הבדיקה.

התקנים העיקריים לפיהם אנו מבצעים את בדיקות הליקויים בעת בדק בית הינם:

ליקויי איטום נבחנים לפי תקן  איטום 1752

ליקויים אקוסטיים נבחנים לפי תקן אקוסטיקה 1004

ליקויים בריצוף ובאיכות החיפוי נבחנים לפי תקן ריצוף 1555, תקן ישראלי 789 ותקן 314.

ישנם ליקויים ספציפים אשר מתגלים לעיתים רחוקות יותר ולאתר גילויים הם נבחנים לפי תקנים ישראלים נוספים.

כמובן שלמפקח הבנייה ישנה אחריות על ליקויי בנייה שנתגלו בבנייה. בפרד בשלד המבנה וביסודות, אך למעשה הוא נושא באחריות משפטית כלפי כל הליוקיים שהתגלול לאחר הבנייה ומסירת הנכס.

דוח בדק בית שמספקת יברת הבדק המקורי הינו דוח קביל בבית משפט. דוחות שהגשנו הוצגו בפני עשרות שופטים במאות תביעות של ליקוי בנייה

זהו נושא הנתון לפרשנות של בית המשפט, אולם במקרים רבים, חברה המבצעת תמא במבנה או שיפוץ, חיזוק או שיקום לבמנה – נושאת באחריות משפטית לליקויים המתגלים לאחר העבודה

גבול האחריות של מהנדס בדק בית באיתור ליקוויים בבדיקה, מוגבל אל הליקויים אשר אותו מהנדס הצליח למצוא בבדיקה. במידה וכל הבדיקות לאיתור ליקויים בוצעו כרגיל, אך ליקוי מסויים לא התגלה, לא יישא המהנדס באחריות משפטית לכך.

אכן כן.  אם בעקבות ביצוע בדק בית, מתבצעת פנייה לבית משפט, ואם בתביעה קבל השופוט את ממצאי הדוח לגבי הליקויים ואת הטענות לגבי אחריותו של הצד השני – אזי פוסק בית המשפט במקרים רבים כי  התובע זכאי לפיצוי כספי

לאחר הגשת דוח בדק בית לקבלן, יש אפשרות לקבלן לעיין בדוח ולהחליט האם הוא מקבל אחריות על ממצאי הדוח ומקבל אחריות ע הימצאות הליקויים. במידה וכן –  הקבלן ינסה לבצע את תיקון הליקויים על חשבונו.

אמנם במרכז הארץ הבתים יקרים יותר, ואמנם רוב החברות הבדק בית ממוקמות במרכז, אך למעשה, הבדיקה אינה קשורה לעלות הבית, והשירות של החברות הגדלות ניתן בכל רחבי הארץ, ולכן  בדק בית בצפון או בדרום עולה בדיוק כמו בדיקה במרכז הארץ.

חברת בדק בית המקורי קמה בשנת 2006 והייתה מהחלוצות בישראל בתחום של בדיקת ליקויים. החברה הוקמה על ידי המהנדס אלכסיי גנישב, שהינו בעל ניסיון של מעל 30 שנה בתחום ההנדסה ובעל ניסיון של מעל 20 שנה בתחום הבדק בית

אכן אנחנו מבצעים בדק בית גם בסיום בנייה פרטית, במיוחדג במקרים בהם יש ללקוח תחושה כי הקבלן לא ביצע את העבודה בצורה טובה ולא ביצע גימור איכותי של דברים עליהם התחייב.  דווקא בבנייה פרטית יש עשרות אם לא מאות אלמנטים עליהם היה אחראי הקבלן, ואפילו אם היה מאוד הגון ומאוד מוצלח – עדיין ייתכן כי דברים וליקויים רבים נעלמו מעיניו.

תוכן עניינים