הזמנת בדיקה

תביעה נגד חברה קבלנית על ליקויי בנייה – דירה בתל-אביב

תביעה נגד חברה קבלנית על ליקויי בנייה – דירה בתל-אביב

להלן סיכום של תהליך משפט תביעה בין בעלת נכס לחברה הקבלנית.

 

טענות התובעת והחברה הקבלנית

חברה קבלנית מכרה נכס בתל-אביב לאישה שרכשה אותה, מהתרשמותה היא גילתה מספר ליקויי בניה בדירה שכללו בין היתר בעיות רטיבות. לאחר שהתלוננה בפני החברה על הליקויים, לטענתה החברה לא תיקנה אותם כראוי ולכן החלה הרוכשת בתהליך תביעת פיצויים כנגד החברה בגין עלות תיקון הליקויים, עגמת נפש, חוסר נוחות ואובדן הנאה.

מהצד השני, החברה הקבלנית טענה כי אכן נותרו ליקויי בנייה בנכס – אך היא הייתה מוכנה לתקן אותם. הרוכשת לטענתם התנהגה באופן "עוין" וכי היא סירבה לאפשר להם לטפל בליקויים, ובמקום זאת פנתה לערכאות משפטיות, לטענת החברה הרוכשת למעשה שאפה "למצות את הפיצויים שיתקבלו מהתביעה". החברה הקבלנית טענה שבאם הייתה הרוכשת מעוניינת בשיתוף פעולה, הליקויים כולם היו מתוקנים על ידי החברה ללא התערבות משפטית.

 

מינוי מומחה לבדיקת הליקויים מטעם בית המשפט

בשלב הראשון מינה בית המשפט מהנדס לבחינה מעמיקה ומקצועית של הליקויים הקיימים בנכס. לאחר חוות הדעת של המהנדס מטעם בית המשפט, החברה הקבלנית תיקנה את הליקויים שנתגלו כל זאת תחת פיקוח ובליווי המהנדס, אך בעונת החורף שהגיעה התגלו בנכס מוקדי רטיבות נוספים והחברה שוב נדרשה לטפל בליקויים.

לאחר מכן חזרו שוב בעיות הרטיבות בקירות וברצפה, מה שהוביל את בית המשפט לפסוק לבסוף החברה הקבלנית לא הייתה יכולה לגלגל את כישלונה לתקן את הליקויים לפתחה של בעלת הנכס. לכן בפסק הדין הוחלט שהחברה תשלם לתובעת סכום של 60,000 ש"ח פיצויים בגין הליקויים בנכס.

 

בדיקת בדק בית מקצועית לנכס במעמד רכישתו, הייתה מונעת את כל ההפתעות שהתגלו לאורך הדרך ומשיגה לרוכשת את מה שהגיע לה לפני כל עגמת הנפש שנגרמה לאורך חודשי המשפט הארוכים.

לקבלת הצעת מחיר

התקשרו עכשיו 1-800-350-888
או השאירו פרטים, ונציג מטעמנו
יחזור אליכם בהקדם

שירותים מרכזיים