יוסי אומיד מהילדות בשדרות ועד פתיחת משרד עורכי דין אומיד ושות'

כניסת משרד עורכי דין יוסי אומיד לתחום ההתחדשות העירונית והפינוי בינוי בפריפריה

יוסי אומיד בשנים האחרונות חלה תפנית בנושא התחדשות עירונית במדינת ישראל כאשר הרבה מהבניינים שנבנו בשנות ה-50 וה-60 הגיעו לגיל בו גדל והולך הסיכון לדיירים השוהים בו.כמו בכל תחום אחר, הפרויקטים הראשונים של הריסת הבתים הישנים ובנייה של בניינים חדשים רבי קומות במקומם -בוצעו בשכונות ישנות בערי המרכז. אך לאחרונה ממש, החליט עורך דין יוסי אומיד להסיר את הכפפה ולהביא מיזם ראשון מסוג זה לפריפריה. על אף שבהשוואה לביצוע מיזם מסוג זה באזור המרכז, במיזמים מסוג זה המתבצעים בפריפריה הרווח הכלכלי אינו באותו קנה מידה, אומיד החליט להוציא לפועל את פרויקט הפינוי בינוי שלו, איפה אם לא בשדרות-עיר הולדתו.

יוסי אומיד ייצג את דיירי שכונת אושיות ברחובות

חדשות חמות – אומיד מייצג את הדיירים בתכנית ההתחדשות העירונית המתוכננת במתחם שבשכונת אושיות אשר ברחובות. הפרוייקט  בעיר רחובות מתוכנן להתחיל במהלך שנת 2024, וצפוי לכלול בנייה של מעל 400 יחיודת דיור במקום כמאה דירות ישנות במתחם. במהלך פברואר, התקיים כנס בו נכח היזם – חברת "אזורים" נציד הדיירים בפרוייקט -אומיד, וגם איל טישל -סמנכ"ל התחדשות עירונית.

סיור בשכונות של שדרות בהן גדל אומיד

אומיד שגדל בעיר שדרות, אינו מתגורר בה כיום, אך מבקר בעיר מדי שבוע את משפחתו וחבריו. הביקורים שלו בעיר הולדתו תמיד היו ויהיו מלווים במטען רגשי לא קטן של געגוע מלווה בלא מעט תסכול כאשר לא פעם הוא נפגש עם מכרים אשר ממשיכים עוד להתגורר באותם בנייני רכבת בהם הוא גדל אשר נראים ומתוחזקים בדיוק כפי שהיו פעם. לאחרונה, אל הביקורים של אומיד בשכונות הישנות של שדרות נוסף פאן מקצועי אשר עשוי להביא שינוי משמעותי למספר לא מבוטל של שכונות בעיר, כמו למשל שכונת ניר-עם הבנויה משורות רבות של בנייני רכבת ישנים אשר נבנו בשנות השישים.
האג'נדה החברתית שבוערת בליבו הבשילה לכדי יישום של חזון הבנייה שלו באותן ערים בפריפריה ובראש ובראשונה בעיר שדרות.

האג'נדה החברתית של עורך דין יוסי אומיד

יוסי אומיד עורך דיןזה שנים רבות בהן עו"ד אומיד מחזיק ומקדם אג'נדה חברתית-משפטית במגוון רחב של רשויות בישראל.
למעשה הוא אחד מראשוני המשפטנים בארץ אשר פנו לנישה זאת אשר נושאת בחובה אידיאולוגיה וכלכלה ביחד.כיום, המשרד המשפטי של אומיד ושות' הוא מהמובילים בתחום ההתחדשות העירונית בישראל, תחום אשר מוכר יותר בשם פינוי בינוי. החזון לשיקום ורענון השכונות הישנות בשילוב אג'נדה חברתית מבוססת, אשר יודעת היטב כי מיזמי התחדשות עירונית הם כלי לתיקון עוולות חברתית והענקת אופק חדש לעשרות אלפי משפחות המתגוררות במדינת ישראל בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית.
עם עשרות פרויקטים בכל הארץ מהצפון ועד לדרום שעברו ועוברים תחת ידיו של אומיד הוא הוכר כאיש השנה בתחום התחדשות עירונית על ידי לשכת עורכי הדין בשנת 2021.

על עורך דין יוסי אומיד במקור ראשון

תקופת ילדותו של יוסי אומיד בעיר שדרות

כדי להבין באופן מלא את האג'נדה החברתית של עו"ד אומיד, יש צורך לשוב לימי ילדותו בשדרות, שהיו גורם מרכזי בהתפתחותו. זהו גם המרכז שהוביל אותו להתעסק בתחום יחד עם אישתו, שגם היא במקור משדרות (משפחת שוקרון), להיות גם בשלב מאד מוקדם בזוגיות שלהם למשפחת אומנה.
יוסי וכוכבה שאותה הכיר כבר מכיתה ז' בתיכון גוטווירט בשדרות, חשו כבר בסיום לימודיהם ברצון משותף לעשות מעשה חברתי משמעותי. באותה תוקופה, בשלהי שנות השמונים, משפחות שהיה באפשרותן להוציא את ילדיהם ללמוד בבתי ספר מחוץ לשדרות עשו כך ושלחו את ילדיהם ללמוד בקיבוצים בסביבה או באשקלון. משפחת אומיד ללא היכולת הכלכלית, הביאה עימה כבר אז אחווה שדרותית שנלחמה בתופעה.
הצעירים של אותה תקופה גילו את הקהילתיות של שדרות כאשר בער בהם הצורך להישאר נאמנים לישוב הצעיר ולהצליח בבגרויות ללא צורך לצאת לבתי ספר אחרים.

תרומתה של משפחת אומיד לחברה ולקהילה המקומית

יוסי אומיד וכוכבה בת זוגתו דאז ולימים אשתו, סיימו את לימודיהם בבית ספר תיכון גוטוירט בשדרות התגייסו כמו כולם לצה"ל. יוסי התגייס לאן אם לא לגולני לשירות משמעותי עבורו.
בסיום השירות הצבאי בעודם עדיין חברים, כבר אז החלו לפעול בתחום החברתי שבער בליבם הם עזבו הבית בו גדלו במטרה לתרום את תרומתם לקהילה המקומית ולאמץ לא פחות מ-10 ילדי אומנה עוד לפני שעוד היו להם ילדים משלהם או אפילו עוד לא נשואים.
כזוג, הם נכנסו לתכנית מיוחדת של המפעל להכשרת ילדים באגף הרווחה. האגף חיבר אותם לרשת בתי אומנה ארצי ודרכו הם קיבלו בית גדול אותו החלו לנהל כבית אומנה.הם קיבלו עשרה ילדים ממשפחות הרוסות מרקע סציו-אקונומי נמוך והפכו למקום מבטחים ותקווה לילדים מגיל שנתיים ועד 14.

ניהול בית האומנה על ידי משפחת אומיד -תקופה לא פשוטה ומלאת אתגרים

האתגר של יוסי וכוכבה היה מאד לא פשוט לזוג כה צעיר בשנות ה-20 לחייו. כל אחד מהילדים אשר שהם בבית האומנה, הגיע מרקע שונה ולא פשוט, ולהם כזוג לא היה מספיק ידע מקצועי. הילדים דרשו יחס כל הזמן ובכל רגע נתון בו היה רפיון בתשומת הלב, האשמה מיד הופנתה לעולמם של המבוגרים ובמקרה הזה היו אלה יוסי וכוכבה, שכן הורים ביולוגיים לא היו להם בנמצא, חלקם של ההורים היה בכלא, וחלק אחר נרקומנים. אך הזוג הצעיר הבינו מהר מאד את הכלל הבסיסי ביותר במערכות היחסים שלהם עם הילדים והוא-אהבה וכוונה.יחד עם הרצון העז שבער בהם לעזור לילדים הם צלחו את האתגרים וקיבלו מהילדים כל כך הרבה הוקרה, חום ואהבה. ועד היום הם בקשר עם אותם ילדים שעוצבה אישיותם בזמן הכי קריטי בחייהם ושהפכו למבוגרים נורמטיבים ומצליחים בחיים הלא פשוטים בישראל.

חשיבה מחוץ לקופסא בתחום החברתי כלכלי- אומיד כמוביל חברתי

במשך שני העשורים האחרונים, אומיד התפתח להיות המוביל בתחום התחדשות עירונית והקמתם של בניינים חדשים ומודרניים במקומם של בניינים ישנים.
הרקע בתפקיד הפעיל החברתי ממנו הגיע, נטע בו את ההבנה שהבית הוא הדבר החשוב ביותר לכל אדם, הבנה זו התפשטה בתודעה שלו לאורך השנים לאחר החוויה העוצמתית שחווה עם בת זוגתו כמשפחת אומנה לילדים. לימים, בצורה זו או אחרת ההתנסות הזאת הובילה אותו להיכנס לתחום התחדשות העירונית שהיה אז יחסית בחיתוליו בישראל.  משרד עורכי הדין של אומיד נכנס לתחום עם אג'נדה חברתית מובהקת המתבססת על טובת הדיירים לא פחות מאשר הצורך ברווחיות הפרויקט.

אומיד מביא את פרויקט ההתחדשות העירונית לשדרות

עד לא מזמן, מרבית הפרויקטים מהסוג הזה התמקדו בעיקר באזור המרכז מהסיבה הפשוטה והכואבת: במרכז, זה יותר כלכלי לקבלנים מאשר ביישובי הפריפריה. אך אומיד שלא ראה בזה רק רווח כלכלי, החליט להרחיב את פעילותו ולכלול גם את האזור הדרום שצריך את זה אולי אף יותר, וכמובן שנקודת הפתיחה שלו במקרה זה היא שדרות בה נולד וגדל.

לפני כשנתיים, אומיד הניע את המהלך החשוב גם בשדרות. לאחר פגישה מרגשת עם תושבת העיר קטר בתיה שראתה פרויקטים אחרים שלו בערים אחרות, עלה הרעיון מצידה לבחון את ההיתכנות גם שדרות.
אותו רעיון התפרץ כמובן לדלת פתוחה לליבו של אומיד והוא קפץ על ההזדמנות והחל לשתף פעולה עם אנשים רציניים כמו ראש העיר אלון דוידי וסגנו אלעד קלימי שהיו מוכנים להקשיב ולרוץ קדימה עם הפרויקט.

כבר היום כאשר רק חלק מהפרויקטים הסתיימו, אומיד משבח ומפרגן לעיריית שדרות על ההתמודדות המוצלחת עם שיפור המראה של הבניינים הוותיקים כמו בפרויקט שיקום שכונות בבלוק 405, אך בו בזמן מבהיר באופן חד וחלק, שבזמן שהערייה עושה את המוטל עליה ומעבר, המדינה מצידה יכולה לעשות הרבה יותר. זה בדיוק המקום בו יוסי אומיד נלחם למען התושבים!

פרטי קשר -יוסי אומיד עו"ד דיירים ונוטריון


לוגו יוסי אומידטלפון משרד 039561080
טלפון נייד 0522506792
פקס 039668490
דוא"ל yossi@omid-law.co.il
אתר www.omidlaw.co il
כתובת המשרד הרצל 82 ראשון לציון

פרויקטים שביצע יוסי אומיד

חנה סנש 22, בת ים

מספר דירות: 14

סוג הפרויקט – פינוי בינוי ותמ"א 38

סוג תמ"א: 38/2

שם הפרוייקט: חנה סנש 22

נציג הדיירים:  עו"ד אומיד ושות'

חנה סנש 19, בת ים

מספר דירות בפרוייקט: 14

סוג הפרויקט – פינוי בינוי ותמ"א 38

סוג תמ"א: 38/2

שם הפרויקט: חנה סנש 19

נציג הדיירים:  עו"ד אומיד ושות'

אליעזר בן יהודה 6, חולון

מספר דירות: 14

סוג הפרויקט – פינוי בינוי ותמ"א 38

סוג תמ"א: 38/2

שם הפרויקט: בן יהודה 4-6

נציג הדיירים:  עו"ד אומיד ושות'

יהושע חנקין 41, חולון

יזם מבצע: לוינסקי-עופר בע"מ

אדריכל: ברעלי לויצקי כסיף

סוג הפרויקט – פינוי בינוי ותמ"א 38

סוג תמ"א: 38/2

שם הפרויקט: יהושע חנקין 33-41

נציג הדיירים:  עו"ד אומיד ושות'

הרב הרצוג 20, בת ים

יזם מבצע: אלי דן חברה לבניה בע"מ

אדריכל: שמולביץ-מנו אדריכלים

סוג הפרויקט – פינוי בינוי ותמ"א 38

סוג תמ"א: 38/2

מספר דירות: 27

שם הפרוייקט:הרב הרצוג 20

נציג הדיירים:  עו"ד אומיד ושות'

הרצפלד 2, חולון

סוג הפרויקט – פינוי בינוי ותמ"א 38

סוג תמ"א: 38/1

מספר דירות: 18

שם הפרויקט:הרצפלד 2 חולון

נציג הדיירים:  עו"ד אומיד ושות'

שכונה ד בבאתר שבע -אומיד מספר על הפרוייקט ושיתוף הפעולה עם התושבים

שאלות ותשובות על יוסי אומיד

אומיד שהגיע לאקדמיה ללא רקע ותמיכה כלכלית, למד משפטים וסיים בהצלחה כעורך דין בתחום הבניה.
מאוחר יותר הסב זאת לעולם הנדל"ן.

אומיד נולד בשנות ה-60 בשדרות אשר בה ספג לאורך ילדותו את הצורך בעזרה לאוכלוסיה בדרום והחשיבות במיקוד הפרויקטים שם.

לאורך השנים, הוביל אומיד מספר רב של פרויקטים ברחבי ישראל.
הבולטים ביניהם היו:

  • שכונת ג'סי כהן בחולון
  • שכונת דורה בנתניה
  • שכונה ד' בבאר שבע
  • שכונת הקטמונים בירושלים
  • ושכונת הרצל בבאר יעקב

פינוי בינוי מציע לדיירים אפשרות לגור בבניינים חדשים ומשופרים, עם תנאי מגורים משודרגים ופינוקים מודרניים. בנוסף, לדיירים עשוי להיות פוטנציאל להרוויח מהתהליך על ידי קבלת פיצוי עבור המעבר הזמני שלהם.

משך תהליך פינוי בינוי יכול להשתנות בהתאם לגורמים שונים, כגון גודל הפרויקט ומורכבותו. השלמת כל השלבים עשויה להימשך מספר שנים, לרבות תכנון, קבלת היתרים, פינוי דיירים, הריסת מבנים ישנים ובניית חדשים.

מעורבותו של עורך דין יוסי אומיד בקידום פרוייקטים של פינוי בינוי בערים

הפרויקטים של יוסי אומיד חוללו מהפכה בפיתוח העירוני בישראל, והפגישו בין דיירי השכונות לבין יזמים וקבלנים מובילים לשם  הפכית השכונות הישנות בערים לתוססות ונעימות יותר למגורים. הפרויקטים בהם היה שותף יוסי אומיד  מאופיינים באסטרטגיות תכנון חדשניות המתמקדות בקיימות, נגישות ומעורבות קהילתית. באמצעות פרויקטים אלו, נוצר מפגש בין בעלי עניין רבים ושיתוף הפעולה מסייע ליצירת סביבה עירונית שוויונית ומשגשגת יותר בערי ישראל. לפעילות של יוסי אומיד הייתה השפעה מתמשכת על הנוף העירוני של המדינה, והציבה סטנדרט חדש לפיתוח עיר מודרנית.

היתרונות של פרויקטים בפינוי בינוי והתחדשות עירונית

פרויקטים בפינוי בינוי והתחדשות עירונית הינם בעלי משמעות רבה בהתפתחות של המדינה לקראת שנת 2030 בה צפויה אוכלוסיית המדינה לחצות את ה10 מיליון תושבים. הפרויקטים מאפשרים  דיור בר השגה, שיפור בטיחות הדיירים בשכונות הישנות והוותיקות  ושיפור איכות החיים. פרויקטים בפינוי בינוי והתחדשות עירונית  מייצרים עסקים וגם עבודה עבור המקומיים, מאפשרים שיפור של תשתיות השכונה, ופיתוח נמרץ של לשירותים חיוניים לתושבי השכונה. כל ההטבות הללו מאפשרות לאוכלוסיית השכבות החלשות בשכונות וותיקות  לחיות חיים טובים יותר.

פרטי קשר -יוסי אומיד עו"ד דיירים ונוטריון

טלפון משרד 039561080
טלפון נייד 0522506792
פקס 039668490

סוגי המסלולים בהם פועלת הרשות להתחדשות עירונית

הרשות להתחדשות עירונית מציעה מסלולים או תוכניות שונות להקלת תהליך ההתחדשות העירונית בישראל. מסלולים אלה מספקים מטרות, תקנות ותמריצים ספציפיים לעידוד בעלי נכסים ויזמים להשתתף בתהליך ההתחדשות. הבנת המסלולים השונים היא קריטית לבחירת האפשרות המתאימה ביותר לפרויקט מסוים. להלן כמה מהמסלולים העיקריים המוצעים:

תמ"א 38/1 – חיזוק מבנים: מסלול זה מתמקד בחיזוק ושדרוג מבנים קיימים כך שיעמדו בתקני בטיחות מודרניים. מדובר בחיזוק מבנים באמצעים עמידים בפני רעידות אדמה, חיזוק יסודות ושינוי מערכות תשתית. המטרה היא לשפר את החוסן ואריכות הימים של מבנים תוך הבטחת בטיחות הדיירים.

תמ"א 38/2 – חיזוק והוספת קומות: מסלול זה מאפשר חיזוק מבנים תוך הוספת קומות. בעלי הנכסים יכולים ליהנות מהקומות הנוספות באמצעות מכירה או השכרה של היחידות הנוספות. מסלול זה מסייע ביצירת יחידות דיור נוספות באזורי ביקוש ובמקביל חיזוק המבנים הקיימים.

תמ"א 38/3 – הריסה ובניה: במסלול זה נהרסים לחלוטין מבנים ישנים ובמקומם נבנים חדשים. הוא מציע לבעלי הנכסים את ההזדמנות לשדרג את תנאי המגורים הנוכחיים שלהם על ידי מעבר לבניין חדש ומשופר. היא גם מאפשרת ליזמים לבנות בניינים מודרניים וצפופים יותר התואמים טוב יותר את צרכי הקהילה.

פינוי בינוי – פינוי בינוי הינו מסלול התחדשות עירונית מקיף הכולל הריסת מבנים ישנים ובניית חדשים במקומם. היא שואפת לשנות שכונות שלמות על ידי החלפת מבנים מיושנים במבנים מודרניים וברי קיימא. מסלול פינוי בינוי דורש פעמים רבות תכנון נרחב ושיתוף פעולה בין בעלי נכסים, יזמים וגופים ממשלתיים.

אל תצאו לדרך בלי לדעת מה סוג הפרוייקט שלכם

לכל מסלול המוצע על ידי הרשות להתחדשות עירונית יש סט תקנות והטבות משלו. בעלי נכסים, יזמים ודיירים צריכים לשקול היטב את האפשרויות העומדות בפניהם ולהתייעץ עם מומחים כדי לזהות את המסלול המתאים ביותר לצרכים הספציפיים שלהם. מומחים בתחום כגון עורך דין יוסי אומיד, או יועצים בתחום הפינוי בינוי יוכלו לסייע לכם, לדעת נכוחה לאן אתם נכנסים.

לדברי אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, "שיתוף הפעולה בין הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית וועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין, מטרתו הידוק ההגנה על בעלי הדירות בהתחדשות עירונית, ומניעת פעילות פסולה של עורכי דין החורגים מכללי האתיקה המקצועית. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית פועלת בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי לייצר שוק בטוח עבור בעלי הדירות."

מאת משרדו של עו"ד יוסי אומיד נמסר:

1. משרד עו"ד אומיד נבחר על ידי נציגות הדיירים בעיר נתניה, לקדם פרויקט פינוי בינוי בשכונת דורה.

2. לפרויקט יש כמובן יזם – חברת " רם אדרת ". הפרויקט מתקדם בהצלחה, לאחר שרוב בעלי הדירות במתחם חתמו על ההסכם עם החברה.

3. אישורים לבנייה מוציאים רק אחרי חתימות הדיירים על הסכם פינוי בינוי .

4. משרד עו"ד אומיד מלווה פרויקטים רבים ברחבי הארץ, וסיים פרויקטים גדולים בהצלחה.

5.  ורתמו לשם כך כלי תקשורת שונים – שמצידם לא בדקו את העובדות.

6. משרדנו ימשיך לייצג נאמנה את הדיירים, בפרויקטים השונים ברחבי הארץ"

תוכן עניינים