הזמנת בדיקה

חיזוק מבנים במתאר ארצי -תמא 38

חיזוק מבנים במתאר ארצי -תמא 38

רבים מכירים את תוכנית תמ"א 38 כתוכנית שמעניקה עמידות עבור בנייני מגורים לא יציבים שלא ישרדו רעידת אדמה בסולם גבוה, אך התוכנית לא קיימת רק בעבור בנייני מגורים בפריפריה שנוסדו לפני 1980 אלא גם עבור מבני ציבור שנבנו ללא תקן ישראלי שעמיד בפניי רעידת אדמה ועבור מבנים לא יציבים שמכילים חומרים מסוכנים, בכך מנסים לצמצם את הנזקים שיכולים להיגרם לסביבה ולתושבים ומעניקים בטחון במקרים הללו בדמות של חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה.
תוכנית זו הועברה לידיעת הציבור על ידי אמצעי התקשורת השונים החל ממידע בעיתונים ועד פרסום בטלוויזיה כדי להגביר את מודעת הציבור ולגרום ליישום תוכנית תמ"א 38 בהקדם האפשרי.

תמא 38 – שיפור איכות החיים של הדיירים

ליישום התוכנית יש חשיבות רבה, לכן היא כוללת תוספות בנייה אפשריות שיעודדו את יישומה ויגרמו לכל הבניינים אשר זקוקים ליישום התוכנית לבצע אותה. דיירים שמסרבים לתוכנית לא מבינים עד כמה התוכנית מהווה יתרון עבורם ואת גודל הסיכון בו הם יימצאו במידה ותהיה רעידת אדמה קטלנית. כדאי להיערך בהתאם במקום להצטער על כך שלא יישמתם את התוכנית לפני כן, כי אז כבר יהיה מאוחר מידיי. הכינו את עצמכם ותגנו על חייכם באמצעות תמ"א 38 שמאפשרת לכם ליהנות מזכויותיה מבלי לשלם דבר, תנו לקבלנים לדאוג לעניינים הכספיים והתמקדו בזירוז התהליך ובהגנה מקסימאלית לבניין המגורים שלכם.

הכנת דיירי הבית לכניסה לפרוייקט

דירות מקבלן - תמא 38במקרה כזה יש לבצע ישיבה של דיירי הבניין ולהציג בפניהם את היתרונות של יישום התוכנית או בצעו שיחה ישירה ואישית עם הדיירים שמתנגדים לתהליך, בחרו נציגים שידאגו לגיבוש החלטה לטובת יישום הפרויקט, בדרך כלל הנציגים יהיו ועד הבניין, אך בכל זאת מומלץ לבחור דיירים אהובים שיש להם קשר טוב עם אשר דיירי הבניין. הכינו את הדיירים ותנו להם את הפרטים הדרושים עוד לפני שתדרשו מהם לחתום על טופס הסכמה לתוכנית תמ"א 38.
הכינו היטב את הדיירים לקראת יישום התוכנית ואת כל הדברים הדרושים מעבר, כעת נותר לאחל לכם בהצלחה וזכרו שאתם מרוויחים לא רק תנאים סביבתיים נוחים יותר אלא גם עלייה בערך הדירה.

מדוע ומתי נוסדה התוכנית של תמ"א 38 בישראל

התוכנית של תמ"א 38 בישראל נוסדה בעקבות הנזקים הגדולים שנוצרו בעקבות רעידות אדמה חזקות בעולם. התחזיות מנבאות רעידת אדמה חזקה גם בארצנו, ולכן הועדה המקומית שמטפלת בעניינים הללו החליטה לגבש תוכנית שתגן על אזרחי ישראל שבתיהם נבנו ללא תקן שעמיד בפני רעידות אדמה.

יישום התוכנית החל בשנים האחרונות ועם הזמן הביקוש ליישומה רק גדל. בשנה האחרונה שיצאה התוכנית לתקשורת לא כולם מיהרו ליישמה משום שלא ידעו את הפרטים המלאים על התוכנית כיצד מיישמים אותה והאם זה הגיוני שהדיירים לא משלמים דבר?

חשוב לעשות את ההבדלה בין תוכנית מתאר ארצית לתוכנית פינוי בינוי כאשר בשתי סוגי התוכניות מדובר  במטרה אחת שמגיעים אליה בשתי דרכים שונות.

ככל שעברו השנים ויותר דיירים התנסו במימוש תמ"א 38 החלו להבין שהתוכנית אכן מעניקה תוספות בנייה וחיזוק הבניין ללא עלות מצד הדיירים וכך גם גדל הביקוש, כפי שציינו. חברות הקבלן מתחרות זו בזו וכל אחת מעמידה לרשותה מטרה ליישם כמה שיותר את התוכנית על כמה שיותר בניינים משום שהתוכנית היא עוד דרך שתעניק לקבלנים סכום נכבד.

אל תתפתו לכל חברת קבלן שמציעה לכם הרים וגבעות ערכו סקר בין כל חברות הקבלן והחליטו עם כל הדיירים, פה אחד, על הקבלן המועדף שיספק לכם מראה חדש לבניין. סכמו עם חברת הקבלן מה אתם מעוניינים לחדש או להוסיף האם את הלובי? או את חדר המדרגות? או שאולי בא לכם להוסיף מעלית לבניין? או אולי בכלל להתפנק על מרפסת חדשה?

איך נדע שחברת הקבלן שבחרנו לבצע עבורנו את תמ"א 38 היא הטובה ביותר?

בדקו כי החברה מבטיחה לעמוד בסטנדרטים גבוהים של בנייה וכי כל מה שנרשם בחוזה אכן יכול להתממש. אל תוותרו על מבט בפרויקטים קודמים של תמ"א 38 שהחברה ביצעה, ובדקו כמה זמן לקח לפרויקט לצאת לפועל. בנוסף בדקו באיזה חברה מבוטחת חברת הקבלן והאם מדובר בחברה מוכרת שתפסק לכם שירות יעיל בכל מקרה שתצטרכו. תדאגו לליווי משפטי צמוד לאורך כל התהליך, ליווי זה בדרך כלל משולם על ידי חברות הקבלן, כך שתוכלו לבחור חברה איכותית שהתנסתה בכך בעבר.

בדק בית בעת תהליך תמ"א 38

חברת בדק בית תוכל מאוד לעזור בעת תהליך תמ"א 38. החברה תלווה את הדיירים בכל שלבי הבנייה ותוודא כי הקבלן אכן פועל לפי המפרט ולפי ההתחייבויות. ממש לא כדאי לצאת לדרך ללא ליווי של חברת בדק בית בתהליך תמא 38. התקשרו עכשיו 1-800-350-888

תוכן עניינים

לקבלת הצעת מחיר

התקשרו עכשיו 1-800-350-888
או השאירו פרטים, ונציג מטעמנו
יחזור אליכם בהקדם

שירותים מרכזיים