הזמנת בדיקה

בדיקת איטום גגות

בדיקת איטום גגות

בטרם קונים דירה חדשה או דירה יד שניה, רצוי לבצע בדירה בדיקה לאיתור ליקויי בניה. בדיקה זו, הנקראת גם בדק בית, מתמקדת באיתור וגילוי של ליקויי בניה שונים מתחומי הבניה, היציבות, האיטום ועוד. הבדיקה מתבצעת על ידי צוות של מומחים ומהנדסים מתחום הבניה וכוללת שימוש במכשור מתקדם. הבדיקה מספקת לדיירים הפוטנציאלים את כל האינפורמציה הנחוצה להם על מצב הדירה, ומאפשרת להם לדעת אם איכות הבניה שהובטחה להם היא זו שהקבלן סיפק בפועל. כמו כן, במידה ובמהלך הבדיקה נתגלו ליקויי בנייה, יכולים הדיירים לדרוש מהקבלן לבצע את התיקונים הנדרשים, או לספק פיצוי הולם על סמך הדו”ח אשר הופק .

אחד הנושאים החשובים הנבדקים בתהליך ביצוע בדק בית הוא נושא איטום המבנה.
איטום הוא אחד מתהליכי הבניה החשובים ביותר. ליקויי בניה הקשורים באיטום המבנה עשויים להשפיע רבות הן על איכות חיי הדיירים והן על ערך הדירה עצמה. איטום לקוי עשוי לגרום לנזקים כגון הצפות, רטיבות בקירות, עובש וטחב, ובמקרים קיצוניים לפגיעה בשלד המבנה, ותיקון הנזקים עצמם כרוך בהוצאה גדולה. לשם כך, במהלך בדיקת הליקויים נהוג לבצע בדיקת איטום, כדי לאתר בעיות קיימות או פוטנציאליות במבנה.

במהלך בדיקת הנכס נבדקים בצורה יסודית כל חלקי הבית, וכן תחום האיטום.
איטום לא נכון עשוי לגרום לליקוי בנייה שעלולים לסכן את חיי הדיירים. בדיקת בדק בית המבוצעת על ידי חברת בדק בית בודקת האם קיימים ליקויים בתחום איטום אשר עשויים לגרום לבעיות רבות במבנה. בעיות בתחום האיטום עשויות לגרום לבעיות רטיבות ונזילות שעלולות לגרום לירידת הערך של המבנה. מסיבות כאלה ואחרות, אנשים בוחרים להזמין מהנדס שיבצע בביתם בדיקת בית במטרה לחשוף ליקויי בנייה. אנשים רבים לא מזניחים את תחום האיטום בבית ומחכים לענות החורף. כדאי לדעת שעבודות איטום לא יכולות להתבצע בעונת החורף, ולכן כדאי לבצע עבודות איטום כמה שיותר מוקדם ולמנוע ליקויי בנייה שעשויים להתגלות בבדיקת בדק בית.

מדוע מומלץ לעשות בדיקה יסודית לבית במיוחד לפני החורף על ידי חברת בדק בית

בדיקת בית לא יכולה לעשות בצורה עצמאית, אלא רק על ידי חברה מקצועית בתחום. קיימות בעיות רבות של איטום שאנשים שאינם מומחים בתחום לא יכולים לראות. כאן נכנסת לתפקידה חברת בדק בית. במסגרת תפקידה החברה מבצעת בדיקת בדק בית כדי לאתר ליקויים במבנה במטרה לאתר בעיות איטום שונות שעשויות להופיע בבית בשעה שאתם יושבים בסלון.

בעיות איטום המתגלות בעת בדיקת בית

בעיות של  איטום במרפסת – מרפסת מחברת בין החלל החיצוני לחלל הפנימי, ולכן חייבים חומר איטום מקצועי וטוב. חומר איטום לא טוב עשוי לגרום לחדירה של מים לתוך הבית. מהנדס בדק בית במסגרת תפקידו יבדוק האם בוצע איטום כראוי כדי שלא יחדרו מים לתוך הבית.

בדיקת איטום הגג והקירות

בעיות איטום בגג – הגג מגן על דיירי הבית ולכן חייבת להתבצע עבודת איטום מקצועית. כאשר נעשית עבודת איטום לא מקצועית זה עשוי לפגוע בדיירי הבית, לכן מהנדס בדק בית חייב לבדוק במסגרת בדיקת בדק בית האם קיימות בעיות של איטום בגג. במידה ויש בעיות באיטום הגג, מהנדס בניין חייב להזהיר את הדיירים מפני הסכנה המרחפת מעל ראשם.
חדירת גשמים למבנה – עבודת איטום מקצועית מונעת חדירה של גשמים למבנה. חדירת גשמים למבנה אינה מסתיימת רק בנזקים לבית, אלא גם בנזקים לדיירי הבית שעלולים לסבול מבעיות רפואית.

בדיקת איטום – מתבצעת לצורך איתור נזילות או מקורות רטיבות אשר נוצרו כתוצאה מחדירת מי גשמים או מי תהום למבנה. ניתן להצביע על כמה גורמים המהווים את מקור ליקויי הבניה הקשורים באיטום, בהם: איטום לקוי של הגג, איטום לקוי של הקירות והחדרים, איטום לקוי של הפתחים (חלונות ודלתות) וכן איטום לקוי של הרצפה. במידה ויש בבית מרתף גם הוא עשוי להוות מקור לליקויי איטום.

בדיקת האיטום של הבית מתרכזת בכמה מוקדים:

בדיקת איטום של הגג – גג המבנה נחשב למקור המרכזי לחדירת מי גשמים למבנה ונובע משני מוקדים: הגג עצמו והמרזבים. בדיקת איטום של הגג כוללת סתימה של המרזבים והצפת הגג במים לצורך איתור נזילות. כיום ניתן גם לבצע בדיקת איטום לגג גם באמצעות מצלמה תרמית.

בדיקת איטום של החלונות והדלתות

 החלונות והדלתות של המבנה אף הם מקור לחדירת מי גשמים. שורש הבעיה נעוץ באיטום לקוי של החיבורים בין החלון או הדלת לקיר. בדיקת האיטום של הפתחים כוללת שימוש במצלמה תרמית וכן זילוף מים לאיתור הופעת כתמי רטיבות.

בדיקת איטום הרצפה

איטום הרצפה הוא שלב משמעתי ביותר בהליך הבניה וביצוע לקוי שלו עלול לגרום לחדירה של רטיבות ומי תהום מן הקרקעית, דרך אריחי הרצפה ולהגיע גם לקירות ולתקרה, ולגרום לנזקים קשים. בדיקת הרצפה כוללת שימוש במצלמה תרמית הבודקת האם ישנם חללים בין שכבות האיטום התחתונות ומאתרת רטיבות.

בדיקת איטום לקירות

ליקויים בקירות המבנה נובעים במרבית המקרים משימוש בחומרי בניה לא איכותיים או הנחה לא איכותית המשאירה חללים. הבדיקה של איכות האיטום של הקירות מתבצעת באמצעות המטרת מים על הקירות הפנימיים והחיצוניים ובאמצעות הצפת החדר במים. ניתן לשלב גם בבדיקה שימוש במצלמה תרמית.

לסיכום, בדיקות איטום הן חלק בלתי נפרד מתהליך בדק הבית, בטרם רכישת דירה. הבדיקה כוללת כמה שלבים ומתבצעת על ידי מומחי בדק בית מקצועיים. בסיום הבדיקה מופק דו”ח מפורט המהווה חוות דעת הקבילה גם בבתי משפט. הדו”ח מכיל המלצות לתיקון הליקויים ועלות תיקונם או הפיצוי המגיע לבעל הדירה בגינם. בדיקות איטום תספק לרוכשים הפוטנציאלים ביטחון ושקט נפשי בקשר לנכס אותו הם מתכוונים לקנות, ותחסוך להם הוצאות מיותרות על תיקון נזקי הרטיבות והנזילות אשר נגרמו בשל איטום לקוי.

קטגוריות: סוגים של ליקויי בנייה

לקבלת הצעת מחיר

התקשרו עכשיו 1-800-350-888
או השאירו פרטים, ונציג מטעמנו
יחזור אליכם בהקדם

שירותים מרכזיים