הזמנת בדיקה

תביעת חברה קבלנית בגין ליקויי בניה – בניין מגורים באחיהוד

תביעת חברה קבלנית בגין ליקויי בניה – בניין מגורים באחיהוד

להלן סיכום של תהליך משפט תביעה בין בעלת נכס לחברה הקבלנית.

רכישת הבניין וההתקשרות עם החברה הקבלנית

חברה קבלנית שיפצה והרחיבה בניין מגורים בשנת 2000. בין היתר הורחב הבניין עם תוספת של קומה שנייה וגרם מדרגות אל הקומה הנוספת. במשך השנים נפערו סדקים בגרם המדרגות והדיירים פנו לחברה הקבלנית לתיקון המצב. החברה יצרה תכנית שיקום ואף ביצעה אותה, אך גם לאחר הוספת קורות תמיכה וחיזוק המדרגות, חזרו הסדקים להופיע ואף המצב הוחמר.

מתוך כך, החלו הדיירים בתהליך תביעה כנגד החברה הקבלית בבית משפט השלום בחיפה, בגין רשלנות בתכנון שלד הבניין. הדיירים שכרו את שירותיו של איש מקצוע מטעמם לבחינת עבודת הבנייה אשר קבע כי אין ברירה אלא להרוס את המדרגות הקיימות ולבנותם מחדש בעלות בנייה משוערת של 200,000 ש"ח. עם הגשת התביעה, גם מומחה מטעם בית המשפט קבע קביעה דומה – כי אין דרך לתקן את ליקויי הבניה מבלי להרוס את גרם המדרגות.

שאלת התיישנות התביעה

החברה הקבלנית הנתבעת טענה כי יש לדחות את התביעה מחמת התיישנות. התובעים מצידם טענו כי עילת התביעה החלה במועד חוות הדעת המקצועית השנייה ורק לאחר שהופיעו הסדקים שוב אחרי תכנית השיקום שביצעה החברה הקבלנית. לפי קביעת השופט, בהופעה הראשונה של סדקים בגרם המדרגות לא היה בכדי לגרום לתובעים להבין את עומק הבעיה, במיוחד לאור הטיפול של החברה הקבלנית הליקויי הבנייה.

מתוך כך, העילה לתביעה נולדה רק לאחר שבחוות דעת מקצועית מטעם התובעים הם הבינו את עומק הבעיה ולמעשה הבינו כי גרם המדרגות גם לאחר השיפוץ הפך למפגע בנייה מסוכן. למעשה לאחר התיקון והחיזוק שביצעה החברה הקבלנית, גרם המדרגות החל בתהליך ניתוק מסוכן מהמבנה, מה שהוליד את העילה לתביעה.

בדיקת בדק בית מקצועית לנכס הייתה מונעת מראש את הסיכוי להתיישנות ומובילה את הדיירים מוקדם הרבה יותר להבנה אמתית של גודל הסכנה.

לקבלת הצעת מחיר

התקשרו עכשיו 1-800-350-888
או השאירו פרטים, ונציג מטעמנו
יחזור אליכם בהקדם

שירותים מרכזיים