הזמנת בדיקה

יעוץ משפטי ברכישת דירה מקבלן

יעוץ משפטי ברכישת דירה מקבלן

רבים נוהגים לסמוך על הקבלן ועורך דינו בכל הקשור לרכישת דירה יד ראשונה והסיכון שהם לוקחים בעקבות התנהגות זו מרקיע שחקים. קניית דירה יד ראשונה מקבלן מחייבת ליווי ויעוץ משפטי שכן רק עורך דין הבקיא בתחום המקרקעין יוכל לשאול את השאלות הנכונות, לברר את כל הפרטים הרלבנטיים ובכך למנוע עוגמות נפש רבות ופגיעה כלכלית משמעותית. עורך דין מיומן יברר את הנושאים הבאים טרם מעמד החתימה על חוזה המכר, לאחריו וטרם הכניסה לדירה :

  • זכויות בקרקע, רישום בטאבו וזכויות הבנייה.יעוץ משפטי - קניית דירה
  • קבלן רשום, קבלן במעמד מיוחד.
  • ערבויות ואחריות.
  • חוזה המכר – לגיטימיות וחוקיות הסעיפים בו, לוחות הזמנים והיכולת האמיתית לעמוד בהם. עורך דין מיומן יתעקש לכלול מספר רב יותר של סעיפי הגנה לטובתכם בחוזה המכר.

טרם קניית דירה מקבלן, מומלץ מאוד לבדוק באמצעות עורך הדין את התכנון העתידי של האזור, האם מתוכננת בנייה רוויה באיזור הדירה שלכם, תכנון כבישים וכו'.

יעוץ משפטי ברכישת דירה יד שנייה

קניית דירה מיד שנייה הינה עסקה בין מוכר לקונה כאשר המחירים הנסגרים ביניהם לא תומחרו בידי המדינה ולכן אין מחיר מקסימום. תהליכי המכירה והקנייה כוללים בירוקרטיה, טפסים, אישורים מהרשויות

המקומיות והבנקים ומה לא… יש צורך בבדיקת השעבוד על הדירה, מי המשעבד, האם ישנם עיקולים או צווי הוצל"פ על הנכס, רישום הערת אזהרה, בדיקת הזהות של מוכרי הדירה ואת אמינותם  וכו'. את כל זאת מבצע עורך הדין כמו גם שהוא יעזור לכם לנסח את חוזה המכר ואף ילווה אתכם בתהליך החתימה עצמו. ללא ייצוג משפטי אתם עלולים למצוא את עצמכם מתחייבים על לוחות זמנים שאינם הגיוניים להעברות הכספים והשגת האישורים המתאימים.

דעו לכם, כי הפרת סעיף יסודי בחוזה המכר דינה הפרת חוזה והמשמעות היא הסתכנות בתביעות ומתן פיצויים גבוהים עד לאין שיעור. במקרים רבים בוחרים הצד הקונה והצד המוכר לחתום על זיכרון דברים לשם הצהרות כוונות. יעוץ משפטי בקניית דירה יד שנייה כולל ברוב המקרים גם את רישום זיכרון הדברים תוך כדי תשומת לב מלאה לפרטים הקטנים כך שאתם נוקטים במשנה זהירות וטוב שכך.

בסופו של דבר, קניית דירה מכל סוג חייבת להתבצע באופן מושכל תוך היעזרות במקצוענים בלבד. עורכי דין מקצועיים בתחום המקרקעין יודעים בדיוק היכן לחפש את הפירצה, איזה סעיף בחוזה המכר בעייתי במיוחד ויעזרו לכם להימנע ממקרי מרמה מיותרים וכואבים.

השיקולים הרבים בעת קניית דירה

קניית דירה ללא ייעוץ משפטי עלולה לסכן את כספו של הקונה ולהוביל לנזק כלכלי ממנו מתקשים להתאושש. עסקאות מקרקעין מורכבות, גם אם רוכשים דירה חדשה מקבלן. כאשר קונים דירה מקבלן או מאדם פרטי יש לאמת את זהותו, חשוב לבדוק כי שם המוכר מופיע בנסח הטאבו וכי לא מדובר במעשה תרמית, יש לבדוק כי הנכס תקין ואין בו פגמים או ליקויים, חשוב לבדוק כי אין על הנכס צו מניעה או צו הריסה, יש לבדוק כי הדירה בנויה כדין ואין בה חריגות בנייה ובמיוחד יש לשים לב האם מעבר לאזהרת משכנתא על הנכס לא קיימות זכויות של צד שלישי על הדירה ואין על הדירה עיקולים שונים.

כמו כן, חשוב לבדוק נושאים כמו תב"ע והאם עומדים להיות שינויים בסביבת המגורים כמו מחלף חדש, תוכנית פינוי בינוי, בניית קניון גדול או מגדלי מגורים חדשים וכו'. במידה ועומדים לרכוש דירה בשכונה חדשה יש לבדוק מהם השירותים הניתנים לתושבים, האם יש בתי ספר וגני ילדים קרובים, האם יש תחבורה ציבורית ובדיקות נוספות העלולות להשפיע על ההחלטה לקניית הדירה.

החשיבות של ייעוץ משפטי וליווי צמוד

קניית דירה מהווה את אחת ההחלטות החשובות ביותר בחייו של אדם והיא כרוכה בחששות כבדים ובהתחייבות כספית גבוהה לאורך שנים ארוכות. לכן, אין זה פלא כי רבים חוששים מצעד זה ולשמחתם ניתן לקבל ייעוץ משפטי המאפשר להם ליווי וייצוג משפטי צמוד המאפשר לבדוק בקפידה את הסכם המכר, לבדוק את רישום הנכס בטאבו, להבין מהן הערות אזהרה המופיעה בנסח טאבו, לקבל ייעוץ מאיזה נכסים יש להיזהר ולקבל החלטה האם לחתום על מסמך זיכרון דברים.

עורכי דין לליקויי בניה

עורכי דין אלו מספקים שירות למגוון רחב של גורמים המעורבים בתחום הבניה : רוכשי דירות, מהנדסי בניין, שמאי מקרקעין ועוד. עצם התקשרות של עורך הדין מול מגוון רחב של גורמים, מאפשר לעורך הדין להכיר את המערכת במבט של 360 מעלות, גם מהכוון של נותני השירות וגם מהכיוון של מקבלי השירות.

לשם מה צריך עורך דין ליקויי בניה

גורם מקצועי יכול בהחלט לייעץ כיצד להתנהל מול קבלן שאחרי ביצוע הקניה פתאום לא עונה לטלפון (וגם לא חוזר אחרי שהתקשרתם כמה פעמים…). עורך הדין גם מאיר את עיניהם של הלקוחות לסעיפים בחוזה הרכישה שעלולים בעתיד להיות לרועץ. בניית אסטרטגיה מסודרת בכל הקשור לתביעה בגין איתור ליקויי בניה. ייעוץ בנוגע לניהול משא ומתן נכון מול הקבלן בנוגע לרכישת הדירה

היתרונות של שכירת עורך דין המתמחה בליקויי בניה

כאשר רוכש דירה מכניס לתמונה עורך דין, באופן אוטומטי הקבלן מקבל את התחושה שמדובר בלקוח שקשה לרמות. ישנם מגוון תקנות בניה במטרתם לשמור על רווחתם של רוכשי הדירות. שכירת עורך דין, ובמיוחד עורך דין המתמחה בתחום ליקויי בניה, מציג בפני הקבלן שהלקוח עומד נחרצות על זכויותיו המעוגנות בחוק. מעבר לכך, עורכי דין המתמחים בליקויי בניה מכירים את התקנות, הנהלים והחוקים הרלוונטיים

ייעוץ משפטי במהלך קניית דירה חשוב ביותר כיוון שיש שיקולים נוספים עליהם יש לתת דגש כמו היטלי מס, בדיקת המסמכים בקפידה, אימות פרטי המוכר ובעלותו על הנכס, סילוק המשכנתא וחובות לרשויות השונות ועוד.

ניקח לדוגמא את עורך דין יעקב גסר המתמחה בליקויי בניה. עו"ד גסר התנסה בעברו בטיפול בתיקים מורכבים ומסובכים בהצלחה יתרה. ניסיון רב השנים שלו ונקודת הראות המיוחדת שלו, בצירוף הקשר הרצוף שלו מול מומחים בתחום הבניה, כל אלו גם יחד הרכב מנצח. טלפון של עורך דין גסר – 0544406385

לקבלת הצעת מחיר

התקשרו עכשיו 1-800-350-888
או השאירו פרטים, ונציג מטעמנו
יחזור אליכם בהקדם

שירותים מרכזיים